Októberben van a custom világ legnagyobb eseménye, az AMD Motorépítő Világbajnokság, a legkomolyabb és legtekintélyesebb motorépítő verseny. Öt kategóriában pontoz a zsűri, lássuk a győzteseket.
A 12. AMD Motorépítő VB legnagyobb sztárja idén a japán Suicide Customs volt, akik a Rumble Racerrel megnyerték a Freestyle kategóriát. Ennek van a legmagasabb presztízse, és lényegében semmilyen megkötés nincs - az viszont ennél a kategóriánál is alap, hogy a motor működőképes legyen, amit a nevezéshez csatolt videóval kell bizonyítani.
A Freestyle kategória második helyét a német Michael Naumann szerezte meg a Simple Iron fantázianevű Harley-Davidson Ironhead blokkos Harley Sportsterrel.
A Freestyle harmadik helyét a 2010-es és 2014-es bajnok, a belga Krugger Motorcycles vitte el az S&S 103 blokkos LADD-del.
A Freestyle negyedik helye rendkívül értékes - sokak szerint még ez is többet ér, mint más kategóriában a dobogó - idén ezt a Kontrolled Kaos-szal a Kansas-i Moore Customs szerezte meg, egyúttal ők voltak a legjobban szereplő amerikai műhely is.
Az olasz North Coast Custom a zseniális Alcatraz 521-gyel az ötödik helyig jutott a Freestyle kategóriában, és egyben ők építették a legjobban szereplő egyhengerest is - előttük mindenki léghűtéses V2-est vett alapul. Nem ez a legjobb eredményük, 2014-ben egy motorjuk a 3. helyen végzett.
A Street Performance kategóriába olyan motorok tartoznak, amiknél az utcai használhatóság mellett a tuning a fő szempont, vagyis a megjelenés mellett a mérnöki teljesítményt is figyelembe veszik - bármilyen márka, bármilyen hajtáslánccal nevezhet, a lényeg, hogy legyen benne tuning - akár nitró, turbó vagy kompresszor is belefér. Idén a legjobb Street Performance motor a Ducati 750 blokkos Road Fever lett, amit az ír Medaza Cycles hozott össze. Nem ez az első világbajnoki címük, legutóbb 2013-ban álltak a dobogó tetején.
A Street Performance második helyét a 2014-es világbajnok Crazy Racer rakta össze. A francia csapat egy Ducati 1100 Evot vett alapul, és iszonyatos mennyiségű kézimunkával építették át a felismerhetetlenségig, tényleg elképesztő mennyiségű energiát fektettek bele, még a LED-es hátsó lámpát is maguk rakták össze diódánként.
A harmadik legjobb Street Performance motor olasz kollaborációból született, a Tondo Garage és az IBC közös munkája a a BMW blokkos mestermű.
A café racer kategória az ötvenes-hatvanas évek stílusában épült utcai versenymotorok műfaja, előírás a csutkakormány, a hátratolt lábtartók, az üléspúp és a teljesítményorientált módosítás. A kiindulási alapot illetően viszont nincs megkötés. Idén a legjobb café racert egy ukrán műhely, a harkovi Iron Custom Motorcycles építette, a meghajtásról pedig egy általuk épített, 56 lóerős, 555 köbcentis, három hengeres kétütemű gondoskodik. Atom lett.
A Café Racer kategória második helyét a német Kingston Custom csípte meg a BMW White Phantommal. Ők a café racerek specialistái, 2014-ben a harmadik helyen végeztek.
Erős volt a café racer mezőny, a francia Sur Les Chapeaux De Roues építette Project Z csak a harmadik helyig jutott. Alapját egy 1979-es Kawasaki Z1000 ST adta, amit aztán fel is durrantottak 1200 köbcentire, és 42-es Mikuni síktolattyús karburátorokat szereltek rá - és annyira komolyan vették a café racerséget, hogy még a Glemseck 101-en is rajthoz álltak vele.
A Retro/Modified kategóriában az 1984-ig gyártott alapra épített gépek indulnak, vagyis a váznak és a blokknak legalább 32 évesnek kell lennie, és fontos a korhű összhatás is. Erre idén az olasz PDF Motorciclette érzett rá legjobban a Big Kahunának keresztelt géppel, amit egy 1000 köbcentis, 1927-es, nyolcszelepes JD blokk köré építettek. Jelenleg egyébként ők a legmenőbb olasz építők, idén a hazai bajnokságukat is behúzták.
A retró második helyét a német Thunderbike szerezte meg a 30th Anniversary Panheaddel, ami egy klasszikus retró choppernek megépített Harley-Davidson Panhead.
A harmadik legjobb retró talán jobbat is érdemelt volna a bronznál, de csak ennyire pontozta a zsűri Jean-Claude Barrois mesterművét, az Alan Specialt. A motor alapját egy JAP blokkos, 1928-as Soyer adta - a Soyer régi francia márka, 1920 és 1935 között gyártottak kétkerekűeket. A vázat Barrois építette hozzá, aztán valószínűleg kicserélte a JAP blokkot egy 500-as Rudge-ra - a képeken legalábbis az látható.
A Modified Harley-Davidson kategóriában értelemszerűen csak Harley-k indulhatnak. Szabályok kötik, hogy milyen vázakat és blokkokat lehet használni (gyári Evo és annál későbbi blokkok, és a Screamin' Eagle és JIMS blokkok engedélyezettek), illetve miket szabad módosítani. Talán ennek a kategóriának van a legszigorúbb szabályzata - idén a German Motorcycle Authority által épített Milwaukee Mile-t találták a legjobbnak - érdekesség, hogy az 1340 köbcentis H-D blokkra egy S&S hengerfejet pattintottak az építők.
A Modified Harley második helyét a 2014-es bajnok One Way Machine csípte meg az Iron Riot nevű gépükkel. Nagyon érzik a letisztult formákat, és az idei trendeknek megfelelően ők is a fémszinű felületeket preferálják. Illetve a gigantukus peremtárcsás fékekeket.
A lengyel Nine Hills Motorcycles szerezte meg a Modified Harley harmadik helyét a Rapidnak keresztelt, radikálisan átépített, titán kipufogós Harley Breakouttal.
Októberben van a custom világ legnagyobb eseménye, az AMD Motorépítő Világbajnokság, a legkomolyabb és legtekintélyesebb motorépítő verseny. Öt kategóriában pontoz a zsűri, lássuk a győzteseket.