A felállások még nem mindenhol dőltek el 100 %-osan, de az már látható, hogy nem maradunk versenyzők nélkül jövőre sem a Superbike VB-n
Sok versenyző és gyártó elhagyta a Superbike VB színterét.
Azonban sok új szereplő érkezett ebbe a hagyományosan remek
versenyeket produkáló sorozatba. A két olasz gyártó, az Aprilia és
a Benelli egyelőre még nem közölte szándékát, hogy indul-e a
2003-as bajnokságban gyári csapatokkal, avagy sem. A Ducati, a
Suzuki, a Petronas, a Kawasaki és a Honda viszont versenyezni fog a
VB-n, igaz nem minden gyártó teljes gyári támogatású csapattal
nyomul majd. Egyelőre még nem minden csapat és versenyző erősítette
meg a 2003-as szezonbeli felállását, de amennyire lehet,
összefoglaljuk a jelenleg legvalószínűbb csapatösszeállításokat.
További pontosítások várhatóak, amint a teljes nevezési lista
megjelenik. Az első hivatalos téli teszt február 21. és 23. között
lesz Valenciában. Ekkor már véglegeset lehet mondani a csapatok
összetételéről, míg az első verseny március 2-án lesz, ugyanitt.
Aprilia
Az olaszok nagyon azon vannak, hogy folytassák a részvételt a
Superbike VB-n az utcai származású RSV Mille-vel. Azonban a noale-i
gyár még mindig tárgyal lehetséges főszponzor jelöltjeivel, hogy
engedélyezzenek egy versenyzős csapatot indulni minden egyes
versenyen. A korábbi Superbike futam győztes Regis Laconi tűnik a
legjobb választásnak a lehetséges Aprilia versenyzők közül, ő
azonban a francia az NCR Ducati csapatával is tárgyal.
Benelli
A Pesaro melletti csapat a visszatérésben reménykedik, de a
költségvetésük eléggé kötött, és inkább a Tornado utcai motorjuk
bevezetésére koncentrál egyelőre a gyár. Ezért Peter Goddard
várhatóan nem tér vissza a háromhengeres géppel, legalábbis nem az
idénykezdetre.
Ducati
A számok alapján a Superbike VB történelmének
legeredményesebb csapata a Ducati. Nem hiába versenyeztek annyira
elszántan éveken keresztül, ez most az eladások fellendülésében
jelentkezik. Nem kétséges tehát, hogy a gyártó rendületlenül
folytatja részvételét a VB-n, igaz kérdéses, lesz-e komoly kihívója
egyáltalán.
Az új 999-esen Neil Hodgson és Ruben Xaus indul a bajnoki cím
visszahódítására.+ Ezenkívül számos privát csapat megy még
Ducatival. A legkomolyabb közülük a szatellit alakulatnak
minősített HM Plant Ducati. Ők Troy Bayliss idei 998R F02 motorjait
kapják meg. A csapat versenyzői James Toseland és Chris Walker
lesznek.
A Ducati természetesen szállít félig gyári gépeket több csapatnak is. A DFX Pirelli csapatban Steve Martin-hoz fog csatlakozni Juan Borja, és Marco Borciani. A Pedercini csapatban Lucio Pedercini és Serafino Foti megy majd, de egy harmadik pilótának még van lehetősége az indulásra. Az NCR Ducati csapat egyik tagja a korábban 125 GP-ben versenyző Simone Sanna lesz, de a nagy nevű szponzor segítségével még Regis Laconi szerződtetése sem lehetetlen. Az újonnan alakult PSG-C1 csapat várhatóan Pierfrancesco Chili-t szerzi meg magának, akinek ez az utolsó éve lesz a versenypályákon.
Foggy Petronas
Carl Fogarty csapata új szereplőnek számít a
világbajnokságban. Mint újoncok azt remélik, hogy a versenyképesség
biztató szintjére sikerül érniük a tél folyamán, és a
megbízhatóságot, amely a tesztek során jellemezte a csapatot,
képesek lesznek kamatoztatni a versenyeken is.
Az FP1 háromhengeresét a tapasztalt ausztrál, Tory Corser viszi
harcba, még a másik pilóta a fiatal brit James Haydon lesz.
Honda
Szégyen, nem szégyen, de
a Hondának nem lesz hivatalos csapata a Superbike VB-n.
Azonban Oscar Rumi megpróbálja a 954 köbcentis FireBlade
felhasználásának tervét előrébb hozni, a légbeömlő szűkítők új
szabályozásának megfelelően felkészítve azt a versenyzésre. A
szponzori dolgok még tárgyalás alatt vannak, bár Mark Heckles már
megerősítést kapott, hogy mehet a géppel, ha a csapat zöld utat
kap.
A White Endurance Honda csapat egy VTR1000 SP-t fog indítani,
nyergében az ifjú tehetséggel, aki Walter Tortoroglio névre
hallgat.
Kawasaki
A VB színteréről jól ismert Bertocchi Kawasaki folytatja a
versenyzést a Harald Eckl által vezetett 2002-es hivatalos Kawasaki
csapat által hátrahagyott, kissé koros ZX-7RR-ekkel. A pilótáik
Mauro Sanchini és Ivan Clementi lesznek.
Suzuki
És végül, de nem utolsó sorban, az igen érdekes Superbike
terveket fontolgató Suzuki a jól bevált Alstare csapatot indítja
hivatalosan, Francis Batta vezetésével.
A teljesen új GSX-R 1000 lesz az első igazi komoly gyári 1000
köbcentis gép a Superbike VB mezőnyében. A pilóták, akik
megpróbálják visszahódítani a kéthengeresektől a királyságot, a
hosszú távú VB-ken a Suzukit sokszor képviselő Gregorio Lavilla, és
az olasz Superbike bajnokságban szintén GSX-R Suzukival versenyző
Vittorio Iannuzzo lesznek.