Sőt, lesz jövőre is!

2002.12.06. 14:00

A felállások még nem mindenhol dőltek el 100 %-osan, de az már látható, hogy nem maradunk versenyzők nélkül jövőre sem a Superbike VB-n

 
   
   

Sok versenyző és gyártó elhagyta a Superbike VB színterét. Azonban sok új szereplő érkezett ebbe a hagyományosan remek versenyeket produkáló sorozatba. A két olasz gyártó, az Aprilia és a Benelli egyelőre még nem közölte szándékát, hogy indul-e a 2003-as bajnokságban gyári csapatokkal, avagy sem. A Ducati, a Suzuki, a Petronas, a Kawasaki és a Honda viszont versenyezni fog a VB-n, igaz nem minden gyártó teljes gyári támogatású csapattal nyomul majd. Egyelőre még nem minden csapat és versenyző erősítette meg a 2003-as szezonbeli felállását, de amennyire lehet, összefoglaljuk a jelenleg legvalószínűbb csapatösszeállításokat. További pontosítások várhatóak, amint a teljes nevezési lista megjelenik. Az első hivatalos téli teszt február 21. és 23. között lesz Valenciában. Ekkor már véglegeset lehet mondani a csapatok összetételéről, míg az első verseny március 2-án lesz, ugyanitt.

 
   
 

Aprilia
Az olaszok nagyon azon vannak, hogy folytassák a részvételt a Superbike VB-n az utcai származású RSV Mille-vel. Azonban a noale-i gyár még mindig tárgyal lehetséges főszponzor jelöltjeivel, hogy engedélyezzenek egy versenyzős csapatot indulni minden egyes versenyen. A korábbi Superbike futam győztes Regis Laconi tűnik a legjobb választásnak a lehetséges Aprilia versenyzők közül, ő azonban a francia az NCR Ducati csapatával is tárgyal.

 
   
   

Benelli
A Pesaro melletti csapat a visszatérésben reménykedik, de a költségvetésük eléggé kötött, és inkább a Tornado utcai motorjuk bevezetésére koncentrál egyelőre a gyár. Ezért Peter Goddard várhatóan nem tér vissza a háromhengeres géppel, legalábbis nem az idénykezdetre.




 
   
 

Ducati
A számok alapján a Superbike VB történelmének legeredményesebb csapata a Ducati. Nem hiába versenyeztek annyira elszántan éveken keresztül, ez most az eladások fellendülésében jelentkezik. Nem kétséges tehát, hogy a gyártó rendületlenül folytatja részvételét a VB-n, igaz kérdéses, lesz-e komoly kihívója egyáltalán. Az új 999-esen Neil Hodgson és Ruben Xaus indul a bajnoki cím visszahódítására.+ Ezenkívül számos privát csapat megy még Ducatival. A legkomolyabb közülük a szatellit alakulatnak minősített HM Plant Ducati. Ők Troy Bayliss idei 998R F02 motorjait kapják meg. A csapat versenyzői James Toseland és Chris Walker lesznek.

A Ducati természetesen szállít félig gyári gépeket több csapatnak is. A DFX Pirelli csapatban Steve Martin-hoz fog csatlakozni Juan Borja, és Marco Borciani. A Pedercini csapatban Lucio Pedercini és Serafino Foti megy majd, de egy harmadik pilótának még van lehetősége az indulásra. Az NCR Ducati csapat egyik tagja a korábban 125 GP-ben versenyző Simone Sanna lesz, de a nagy nevű szponzor segítségével még Regis Laconi szerződtetése sem lehetetlen. Az újonnan alakult PSG-C1 csapat várhatóan Pierfrancesco Chili-t szerzi meg magának, akinek ez az utolsó éve lesz a versenypályákon.

 
   
   

Foggy Petronas
Carl Fogarty csapata új szereplőnek számít a világbajnokságban. Mint újoncok azt remélik, hogy a versenyképesség biztató szintjére sikerül érniük a tél folyamán, és a megbízhatóságot, amely a tesztek során jellemezte a csapatot, képesek lesznek kamatoztatni a versenyeken is. Az FP1 háromhengeresét a tapasztalt ausztrál, Tory Corser viszi harcba, még a másik pilóta a fiatal brit James Haydon lesz.

 
   
 

Honda
Szégyen, nem szégyen, de a Hondának nem lesz hivatalos csapata a Superbike VB-n. Azonban Oscar Rumi megpróbálja a 954 köbcentis FireBlade felhasználásának tervét előrébb hozni, a légbeömlő szűkítők új szabályozásának megfelelően felkészítve azt a versenyzésre. A szponzori dolgok még tárgyalás alatt vannak, bár Mark Heckles már megerősítést kapott, hogy mehet a géppel, ha a csapat zöld utat kap.
A White Endurance Honda csapat egy VTR1000 SP-t fog indítani, nyergében az ifjú tehetséggel, aki Walter Tortoroglio névre hallgat.

 
   
   

Kawasaki
A VB színteréről jól ismert Bertocchi Kawasaki folytatja a versenyzést a Harald Eckl által vezetett 2002-es hivatalos Kawasaki csapat által hátrahagyott, kissé koros ZX-7RR-ekkel. A pilótáik Mauro Sanchini és Ivan Clementi lesznek.

 
   
 

Suzuki
És végül, de nem utolsó sorban, az igen érdekes Superbike terveket fontolgató Suzuki a jól bevált Alstare csapatot indítja hivatalosan, Francis Batta vezetésével. A teljesen új GSX-R 1000 lesz az első igazi komoly gyári 1000 köbcentis gép a Superbike VB mezőnyében. A pilóták, akik megpróbálják visszahódítani a kéthengeresektől a királyságot, a hosszú távú VB-ken a Suzukit sokszor képviselő Gregorio Lavilla, és az olasz Superbike bajnokságban szintén GSX-R Suzukival versenyző Vittorio Iannuzzo lesznek.