A falakra mászni tilos!

2006.11.08. 08:57
Kapcsolódó cikkek (1)
Véget ért a hat fordulóból álló őszi triál kupasorozat. A tavaszitól eltérő, de a nemzetközi gyakorlattal jobban harmonizáló rendszerre tértek át a rendezők, így hogy a rossz idő közeledtével gyorsan haladjanak, egy hétvégén két versenyt is lezavartak.

Az első hétvége két versenye Keszthelyen volt, a sikeres eseményről bővebben már beszámoltunk a TotalBike oldalain . A második fordulót a Sherco szervezte Sárospatakon nagy lelkesedéssel és teljes erőbedobással, melynek persze meg is lett az eredménye. Egy jól szervezett, remek versenyt élvezhettek a nézők, volt tuningautó bemutató bográcsozással, és a helyszín kiválasztása is remekül sikerült.

A szokásos öt szekcióból négy a katlanban volt, az ötödik a katlan tetején, mintegy megkoronázva az első négyet. A lőtér falai omlásveszélyesek voltak, és a felszólítás szerint életveszélyes is: "A falakra mászni tilos!". Persze felmerült a kérdés, hogy akkor minek jöttek ide a triálosok?

A felirat komolyságát a gyakorlat is igazolta, a legtöbb helyen valóban omlós, nehezen fogható talaj várta a versenyzőket. A pályát úgy jelölték ki, hogy a meredek feljáró után jött egy visszaforduló, és a természetesen sodrós területen kellett megfogni a motort, ami persze nem mindig és nem mindenkinek sikerült.

Sárospatakon a szlovák Matrin Mihal vitte a pálmát, de nem büszkélkedhetett nagy előnnyel Szelei előtt, aki stabilan hozta a második helyet. Utánuk Marozsán következett, aki szokás szerint a második napon rontott a teljesítményén.

Az utolsó két forduló Pécsett zajlott, ahol megint újabb talajjal ismerkedhettek a pályafutásukat nemrég kezdő triálosok, ugyanis itt földes, dombos, aránylag szelíd terepen váltogatták egymást a szekciók. A meredek és magas emelkedőket mély és félelmetes lejtők követték.

A majdnem teljes létszámban felvonuló magyar triálos társadalom itt is kitett magáért. Rendkívül nagy verseny volt, döntetlenekkel és kőkemény küzdelmekkel az értékesebb pozíciókért. A kezdők között szombaton Kiss Tamás és Farkas Gábor között dúlt óriási küzdelem, mégis döntetlen lett az eredmény. Végül az egypontosra teljesített szekciók döntöttek Farkas javára.

A haladók között sem volt nyugalom, hiszen Dobor és Légár nyüstölték egymást, de végül az egyenletesebb teljesítménnyel küzdő Dobor javára billent a mérleg. Az elit kategória tulajdonképpen izgalommentes volt: a papírforma érvényesült. Első helyen Szelei végzett, majd Marozsán és Tóth következett. Török Janinak sajnos műszaki problémái voltak, ezért feladni kényszerült a versenyt.

Ezzel véget ért a 2006-os outdoor szezon, amiről elmondhatjuk, hogy rendkívül eredményes és sikeres volt, hiszen míg a legelső trialmotor.hu kupasorozatos fordulón sokan bérelt motorral indultak, addig most már nagyjából 25 triálgép vesz részt egy-egy versenyen. A legtöbben már hivatalos licenccel rendelkeznek, és komolyan gondolják a versenyzést. Sokan közülük külföldre is járnak, és lassacskán az eredmények is érkeznek. Emellett nagy eredmény az is, hogy más nemzetek is felfigyeltek ránk, és szívesen látogatják a versenyeinket.

Elit kategória végeredménye:

1. Szelei Ferenc Sherco
2. Marozsán Gábor Sherco
3. Tóth Gergő Sherco
4. Török János Gas-gas

Haladó kategória végeredménye:

1. Dobor Sándor Jr. Sherco
2. Légár Zoltán Beta
3. Kohl János Sherco
4. Rigó Károly Gas-gas
5. Pémer Tamás Beta
6. Farkas Attila Fantic
7. Töttő Balázs Beta

Kezdő kategória végeredménye:

1. Kiss Tamás Gas-gas
2. Dobor Sándor Beta
3. Farkas Gábor Beta