Valósággal forrott a depó a lóerő túltengéstől Kunmadarason, a Motul Kupa harmadik futamán. A Nemzetközi dragster versenyen minden versenyző meg akarta mutatni a közönségnek, hogy ki a legény a gáton. Volt félni valónk, hiszen a cseh nemzeti élvonal minden dragosa jelen volt a versenyen, s a lelátókon a cseh zászló végig lobogott.
Nagy kihívás volt Erdősnek, Orgoványinak, és
Fucsinak ez a verseny, hiszen a csehek fogadkoztak, hogy
csúnyán visszavágnak a kinti vereségért. Kerecsenynek és
Pappnak szintén a nevező külföldiek ellen kellett, hogy a legjobbat
hozzák ki magukból. Sulek kompresszoros gépe megint a topon volt,
Ponza Yamaha 1400-as dragsterrel, Ragim Svanda pedig egy új Suzuki
draggal érkezett. Az ő istállója ezen a versenyen egy vadonat új
Aprillia dragot is felvonultatott.
Kéthengeres kategóriában, azaz a moditwinben
nem volt magyar ellenfele az 1900 köbcentis Harley-Davidsonoknak,
és az Intrudernek, a közönség viszont olyan hang és látvány
élménnyel gazdagodott, ami örök élmény marad. A jonioroknak nem
akadt külföldi ellenfelük, de talán meg is éreztek valamit a
csehek, hiszen erre a versenyre már három igazi 50-es magyar
dragster jelent meg a többi lelkes ifjú titán mellett, s a Hugyecz
Erik által motorozott drag
új országos sebesség és időcsúccsal meg is nyerte a
versenyt.
400-asban Orbán Józsi kiegyensúlyozott
teljesítménnyel robog az összetett győzelem felé. A 600-as
kategóriában a csehországi tapasztalatok után nem volt külföldi
nevező, a mi versenyzőink pedig itthon is ámulatba ejtették a
nézőket, hiszen szenzációs versennyel kápráztattak el bennünket. A
végeredmény Bajcsi Tomi győzelmét hozta, ezzel bebiztosítva
összetett győzelmét, ám a Fórián Zsolt és Czinder Robi nagyszerű
teljesítményének köszönhetően
az augusztusi versenyen ádáz csatára számíthatunk.
750-ben teljesen felborult a táblázat, és
brutális folytatást ígér az állás, hiszen Csuka János maga mögé
utasította az egész mezőnyt, így Vargának és Biharinak rendesen fel
van adva a lecke. 900-ban egyszerűen hihetetlen dolgokat láttunk:
Papp Laci és Szebenyi Misi folyamatosan döntögette egymás csúcsait,
és közben a közönség óriási meglepetésére
10 másodperc alá vitték a gépeket. 900+-ban Ondreász András
rendesen bekavart a pontversenybe, hiszen jó teljesítményével
beékelődött Belme és Kövecsi közé, így öldöklő csata lesz a végső
helyezésekért.
A 900+ Top kategóriában fordult a kocka, s Papp
Laci átvette a vezetést Kerecseny Attilától, de a két versenyző
szintén folyamatosan futotta széria futóművel a drag időket. A
dragsterek edzése alatt már kezdtünk elkenődni, hiszen a cseheknek
minden jobban jött ki. Ragim brutális rajtokkal kápráztatta el a
közönséget, Sulek kompresszoros gépének a hangja
nyolcvan liter adrenalint szabadított fel mindegyikőnkben és
a Harley-k is gyönyörűek voltak. Ám ekkor jött Erdős Csaba és
visszaadta a Magyar reményeket, hiszen első edzésideje új magyar
csúcs lett, reakció idő nélkül 9.32.
Tomboltunk és éreztük, nagy baj nem lehet. Ezt
mutatta Fucskó Anti dragja is, hiszen folyamatosan javuló
teljesítményével már 10 alá ment ő is. Ponza Európa bajnoki
pontszerző Yamaha dragja egy jó rajton kívül folyamatos műszaki
gondokkal küzdött, de az az egy rajt gyönyörű volt, hiszen a
széleskerekű gép
csak úgy riszálta a farát a rászabaduló lóerőktől. Orgoványi
Gyuri gépe szintén rakoncátlankodott, de tudtuk az a gép sokkal
többre képes, mint amit az edzésen mutatott.
Aztán jött a végső elszámolás és az izgalmak
egyre fokozódtak. Az elődöntőben Erdősnek egy 600-as Java drag
jutott, akit lazán kivert. Fucsinak az Aprillia drag jutott
skalpként, ami
igen nemes trófea volt. Orgoványinak a hasonló adottságú ám
széles felnijű Suzuki drag jutott. A rajt után fej fej mellett
haladt a két versenyző aztán szinte egyszerre állt meg a két gép. A
mi versenyzőnk hamarabb kapcsolt, s a nitrót visszavéve hirtelen
életre kelt a motor majd orrhosszal előbb ért be a célba. A
közönség felállva ünnepelt, hiszen ezzel három magyar jutott a
középdöntőbe!
Ott viszont Erdős összekerült Orgoványival,
Fucsinak pedig a rettenetes kompresszoros jutott. Bár üzemzavarok
segítették, ez a lényegen mit sem változtat: Fucsi és Orgoványi
gyönyörű teljesítménnyel került a döntőbe. A döntőben Orgoványi
Gyurinak jött ki jobban a lépés, így teljesen nyílttá tette az
összesített versenyt, s mindhárom versenyző fogadkozik, hogy
augusztusban brutálisat fognak alkotni. A kompresszoros gép
azért nem adta olyan könnyen a skalpját, hiszen versenyen
kívül azért megmutatta, mit tud a gépe és egy lélegzetelállító 9,1
másodperccel Magyarországon még soha nem látott pályacsúcsot
futott.
A versenyek szünetében Szőlősi Péter streetfighter show-val szórakoztatta a közönséget. Rögtön egy csúcskísérlettel kezdte, vaspapucsos húzatásban akart 136 km/h fölé menni. Első próbálkozásra ez nem jött össze, ám másodikra 148,02 km/h-t mutatott a rendszer. A hajdobálós hangulat csak fokozódott, amikor Péter egy hátragurulásból a motor mögé vitte önmagát, majd rövid húzatás után visszakapaszkodott a motorra, ahol vállonállással fejezte be a mutatványt.
Eredmények:
Junior 50
1. Hugyecz Erik
2. Fegyvernök Csaba
3. Molnár Sándor
400
1. Orbán József
2. Nagy István
3. Herczeg Norbert
600
1. Bajcsi Tamás
2. Fórián Zsolt Csaba
3. Czinder Róbert
750
1. Csuka János
2. Bihari Norbert
3. Szőke Gábor
900
1. Papp László
2. Szebenyi Mihály
3. Kmetty Ágoston
Kéthengeresek
1. Nacsa Zsolt
2. Takács József
3. Molnár Zsolt
900+
1. Belme József
2. Ondreász András
3. Kövecsi János
900+Top
1. Papp László
2. Kerecseny Attila
3. Herpai Róbert
Modifour
1. Horsky Jiri
2. Kresbich Radek
3. Voltr Richard
Moditwin
1. Otto Knebl
2. Hanzlik Tomas
3. Vejdelek Tomas
Speciál
1. Orgoványi György
2. Fucskó Antal
3. Erdős Csaba