Forrongó lóerők

2001.07.23. 17:39
Valósággal forrott a depó a lóerő túltengéstől Kunmadarason, a Motul Kupa harmadik futamán. A Nemzetközi dragster versenyen minden versenyző meg akarta mutatni a közönségnek, hogy ki a legény a gáton. Volt félni valónk, hiszen a cseh nemzeti élvonal minden dragosa jelen volt a versenyen, s a lelátókon a cseh zászló végig lobogott.
 
   
   

Nagy kihívás volt Erdősnek, Orgoványinak, és Fucsinak ez a verseny, hiszen a csehek fogadkoztak, hogy csúnyán visszavágnak a kinti vereségért. Kerecsenynek és Pappnak szintén a nevező külföldiek ellen kellett, hogy a legjobbat hozzák ki magukból. Sulek kompresszoros gépe megint a topon volt, Ponza Yamaha 1400-as dragsterrel, Ragim Svanda pedig egy új Suzuki draggal érkezett. Az ő istállója ezen a versenyen egy vadonat új Aprillia dragot is felvonultatott.

 
   
 

Kéthengeres kategóriában, azaz a moditwinben nem volt magyar ellenfele az 1900 köbcentis Harley-Davidsonoknak, és az Intrudernek, a közönség viszont olyan hang és látvány élménnyel gazdagodott, ami örök élmény marad. A jonioroknak nem akadt külföldi ellenfelük, de talán meg is éreztek valamit a csehek, hiszen erre a versenyre már három igazi 50-es magyar dragster jelent meg a többi lelkes ifjú titán mellett, s a Hugyecz Erik által motorozott drag új országos sebesség és időcsúccsal meg is nyerte a versenyt.

 
   
   

400-asban Orbán Józsi kiegyensúlyozott teljesítménnyel robog az összetett győzelem felé. A 600-as kategóriában a csehországi tapasztalatok után nem volt külföldi nevező, a mi versenyzőink pedig itthon is ámulatba ejtették a nézőket, hiszen szenzációs versennyel kápráztattak el bennünket. A végeredmény Bajcsi Tomi győzelmét hozta, ezzel bebiztosítva összetett győzelmét, ám a Fórián Zsolt és Czinder Robi nagyszerű teljesítményének köszönhetően az augusztusi versenyen ádáz csatára számíthatunk.

 
   
 

750-ben teljesen felborult a táblázat, és brutális folytatást ígér az állás, hiszen Csuka János maga mögé utasította az egész mezőnyt, így Vargának és Biharinak rendesen fel van adva a lecke. 900-ban egyszerűen hihetetlen dolgokat láttunk: Papp Laci és Szebenyi Misi folyamatosan döntögette egymás csúcsait, és közben a közönség óriási meglepetésére 10 másodperc alá vitték a gépeket. 900+-ban Ondreász András rendesen bekavart a pontversenybe, hiszen jó teljesítményével beékelődött Belme és Kövecsi közé, így öldöklő csata lesz a végső helyezésekért.

 
   
   

A 900+ Top kategóriában fordult a kocka, s Papp Laci átvette a vezetést Kerecseny Attilától, de a két versenyző szintén folyamatosan futotta széria futóművel a drag időket. A dragsterek edzése alatt már kezdtünk elkenődni, hiszen a cseheknek minden jobban jött ki. Ragim brutális rajtokkal kápráztatta el a közönséget, Sulek kompresszoros gépének a hangja nyolcvan liter adrenalint szabadított fel mindegyikőnkben és a Harley-k is gyönyörűek voltak. Ám ekkor jött Erdős Csaba és visszaadta a Magyar reményeket, hiszen első edzésideje új magyar csúcs lett, reakció idő nélkül 9.32.

 
   
 

Tomboltunk és éreztük, nagy baj nem lehet. Ezt mutatta Fucskó Anti dragja is, hiszen folyamatosan javuló teljesítményével már 10 alá ment ő is. Ponza Európa bajnoki pontszerző Yamaha dragja egy jó rajton kívül folyamatos műszaki gondokkal küzdött, de az az egy rajt gyönyörű volt, hiszen a széleskerekű gép csak úgy riszálta a farát a rászabaduló lóerőktől. Orgoványi Gyuri gépe szintén rakoncátlankodott, de tudtuk az a gép sokkal többre képes, mint amit az edzésen mutatott.

 
   
   

Aztán jött a végső elszámolás és az izgalmak egyre fokozódtak. Az elődöntőben Erdősnek egy 600-as Java drag jutott, akit lazán kivert. Fucsinak az Aprillia drag jutott skalpként, ami igen nemes trófea volt. Orgoványinak a hasonló adottságú ám széles felnijű Suzuki drag jutott. A rajt után fej fej mellett haladt a két versenyző aztán szinte egyszerre állt meg a két gép. A mi versenyzőnk hamarabb kapcsolt, s a nitrót visszavéve hirtelen életre kelt a motor majd orrhosszal előbb ért be a célba. A közönség felállva ünnepelt, hiszen ezzel három magyar jutott a középdöntőbe!

 
   
 

Ott viszont Erdős összekerült Orgoványival, Fucsinak pedig a rettenetes kompresszoros jutott. Bár üzemzavarok segítették, ez a lényegen mit sem változtat: Fucsi és Orgoványi gyönyörű teljesítménnyel került a döntőbe. A döntőben Orgoványi Gyurinak jött ki jobban a lépés, így teljesen nyílttá tette az összesített versenyt, s mindhárom versenyző fogadkozik, hogy augusztusban brutálisat fognak alkotni. A kompresszoros gép azért nem adta olyan könnyen a skalpját, hiszen versenyen kívül azért megmutatta, mit tud a gépe és egy lélegzetelállító 9,1 másodperccel Magyarországon még soha nem látott pályacsúcsot futott.

A versenyek szünetében Szőlősi Péter streetfighter show-val szórakoztatta a közönséget. Rögtön egy csúcskísérlettel kezdte, vaspapucsos húzatásban akart 136 km/h fölé menni. Első próbálkozásra ez nem jött össze, ám másodikra 148,02 km/h-t mutatott a rendszer. A hajdobálós hangulat csak fokozódott, amikor Péter egy hátragurulásból a motor mögé vitte önmagát, majd rövid húzatás után visszakapaszkodott a motorra, ahol vállonállással fejezte be a mutatványt.

Eredmények:

Junior 50
1. Hugyecz Erik
2. Fegyvernök Csaba
3. Molnár Sándor
400
1. Orbán József
2. Nagy István
3. Herczeg Norbert
600
1. Bajcsi Tamás
2. Fórián Zsolt Csaba
3. Czinder Róbert
750
1. Csuka János
2. Bihari Norbert
3. Szőke Gábor
900
1. Papp László
2. Szebenyi Mihály
3. Kmetty Ágoston
Kéthengeresek
1. Nacsa Zsolt
2. Takács József
3. Molnár Zsolt
900+
1. Belme József
2. Ondreász András
3. Kövecsi János
900+Top
1. Papp László
2. Kerecseny Attila
3. Herpai Róbert
Modifour
1. Horsky Jiri
2. Kresbich Radek
3. Voltr Richard
Moditwin
1. Otto Knebl
2. Hanzlik Tomas
3. Vejdelek Tomas
Speciál
1. Orgoványi György
2. Fucskó Antal
3. Erdős Csaba