A japán futamok a Superbike Világbajnokságban sohasem egyszerűek. Egyrészt itt van a legtöbb jó képességű helyi menő, akik csúnyán megbüntethetik a VB sztárjait, másrészt itt van a sugo-i pálya, amelynek a vonalvezetése leginkább egy gokart pályához hasonlít a rengeteg kanyar miatt. Ráadásul mindez teli szintkülönbséggel, rosszul belátható kanyarokkal.
Idén 6 japán szabadkártyás, és egy amerikai
import (Eric Bostrom, Ben Bostrom testvére) nehezítette meg a VB
élmezőnyének életét. Ráadásul
1995. óta nem nyert Sugo-ban japán versenyzőn kívül más
nemzetiségű_
Az edzéseken Izutsu bukása volt kellemetlen élmény a Kawasaki csapatnak, mivel eltörte csuklóját és kézfejében még pár csontot, pedig a 4. legjobb idővel rendelkezett a pénteki edzés után. Minimum két hónapos kényszerpihenő a jutalma. A pénteki és szombati edzéseken egyébként a helyi menő japán Tamada, Edwards, Hodgson, Haga és Ben Bostrom remekelt. Majd a szintén szombati egy körös superpole-on Haga remek formában az első rajtkockát szerezte meg az Aprilia-val délelőtti bukása ellenére, míg mögötte Hodgson, Tamada, és Ben Bostrom állhatott fel még a rajtrács első sorába.
1. futam A 25 körös verseny meglehetősen borongós időben
kezdődött meg, a rajt Tamada-nak sikerült kiválóan, őt Hodgson,
Edwards és Haga követte. 5 körrel a start után Haga vezetésével
elhúzott a Haga, Edwards, Tamada hármas - akik közben megelőzték a
britet. Őket 3-4 másodperccel lemaradva követte a Bayliss, Yanagawa
és Xaus trió. A verseny első harmadában Haga vezette az élbolyt, de
nem tudott meggyőző előnyt szerezni vetélytársaival szemben, és
amikor gumiabroncsai már kevésbé bírták az óriási tempót először
Edwards, majd később Tamada is megelőzte őt.
A versenytáv második felében Tamada folyamatosan terrorizálta Edwards-ot hátulról, de képtelen volt megelőzni a texasi Honda lovast, akinek a gumijai már alig bírták a verseny vége felé a hajmeresztő tempót, de mindezen nehézségek ellenére 0.161 másodperccel a japán előtt haladt át a célvonalon. Bayliss csak 5. tudott lenni, ezzel 6 egymást követő győzelmet számláló idei sorozata szakadt meg, igaz ezt a pályát kifejezetten nem kedveli a tavalyi bajnok, és ez az ötödik hely jó eredménynek számít nála ezen a pályán.
|
2. futam A hűvös idő maradt a második futamra is, talán egy
árnyalatnyit világosodott az égbolt. A rajtot a brit Hodgson kapta
el a legjobban, őt Haga, Edwards, Tamada jól megszokott hármas
követte Yanagawa-val bezárólag. Haga az első két körben erősen
támadta Hodgson-t, de mivel
a britnek esze ágában nem volt átadni mutatós első helyét,
így a japán hagyta a dolgot és beállt a Hodgson, Haga, Edwards,
Bostrom, Tamada vonat második kocsijának. A harmadik körben azonban
Haga a célegyenes előtti szűk sikánban átvette a vezetést, Tamada
ugyanitt a 4. helyre jött fel.
A 8. körre azonban megint
elfogyott Haga gumijából a jóság, és először Hodgson, majd
két körrel később Edwards, aztán pedig Tamada fékezte ki a
célegyenes végi féktávon. Tamada tovább folytatta előre nyomulását,
bár 6 körre volt szüksége ahhoz, hogy a szívósan védekező Hodgsont
megadásra kényszerítse, de a 16. körben ez sikerült neki. Később
Edwards is nagyon megküzdött a 2. helyért Hodgson-nal, de már későn
előzte meg ahhoz, hogy Tamada-t utolérhesse, de ehhez már nem volt
elegendő kör hátra, így Tamada magabiztosan szerezte meg a
győzelmet. Időközben Bayliss még megelőzte a most már gumijai
tapadását szinte teljesen elvesztő Haga-t.
|
Versenyzői kommentárok:
Colin Edwards: "Le vagyok nyűgözve az idei év versenytempójától, akárhová is megyünk. A mai verseny kb. 20 másodperccel volt gyorsabb, mint a tavalyi, és ez minden pályán így volt az idén. Mindez a versenyszériának és a gumigyártóknak köszönhető. Az első futamon a hátsó gumim 4 körrel a vége előtt végleg elhasználódott, így amikor a második futamban harmadik helyen találtam magam Hodgson-tól üldözve, már tudtam, hogy minél előbb előznöm kell, mielőtt a gumik teljesen tönkremennek. Amikor már a második voltam megpróbáltam egy tiszta kört menni, és Tamada-t utolérni, de ő már nagyon elment, és így ez teljesen reménytelen volt. Ezután csak azon gondolkodtam, hogy védjem meg a második helyem. Boldog vagyok a mai nap eredményeivel, és a pontokkal, amiket gyűjtöttem. Ezek jó formát sejtetnek Monza-ra, amely az egyik kedvenc versenyem."
Makoto Tamada: "Nagyon boldog vagyok a második futammal kapcsolatosan, bár nem vártam, hogy a taktikám ennyire jól működik. Remélem most már a világon mindenki emlékezni fog a nevemre. Általában nem rajtolok valami túl jól, így nem vártam magamtól, hogy jól elkapom a startot. A hőmérséklet még alacsonyabb volt, mint az első futamban, így könnyedén le tudtam előzni a többi versenyzőt. Amikor már vezettem, csak a saját feladatomra koncentráltam, nehogy valami buta hibát kövessek el."
Neil Hodgson: "Ez hihetetlen volt! Annyira örültem, hogy megszereztem a vezetést, ez teljesen megnyugtatott, és mindkét futamon én voltam a legjobb Ducati-s. Nagyon elégedett voltam a motorral, a főmérnököm most tökéletesen megértette, mit szeretnék, és olyan volt a beállítás, hogy igazán keményen tudtam menni a géppel. A csapat igazán jól működött, és az önbizalmam a csillagos egeket súrolja, így alig várom, hogy Monza-ban legyünk és versenyezhessek. Sohasem voltam ilyen jó helyen a világbajnokságban, így most erre igazán büszke vagyok."
Noriyuki Haga: "Győzni szerettem volna az első rajtkocka megszerzése után, és megvolt a megfelelő kombinációm, hogy megtegyem ezt. A dobogós helyezés igazán nagyszerű, de én többet szerettem volna ma elérni. Az Aprilia RSV motorja nagyon erős, de még sokat kell fejlődnünk a beállítások terén a győzelem érdekében."
Troy Bayliss: "Az első versenyen 40 másodperccel gyorsabb voltam, mint tavaly, de a végeredmény rosszabb a tavalyinál, mivel több hely volt köztem és Colin közt, mint 2001-ben. Biztos voltam benne, hogy sokkal jobb leszek a futamok közti szünet után, bár még dolgozni kellett a jobb tapadásért, mivel úgy éreztem, hogy néhány változtatással közelebb tudok kerülni az élmezőnyhöz a második futamra. A következő verseny sokkal jobb volt, miután egy puhább hátsó gumit raktunk fel. Még mindig csalódott vagyok, hogy Colin mögött végeztem a második futamban, azonban ez volt a legjobb, amit tenni tudtunk ma.
|