Gyilkos magyar versenygép

2011.12.06. 19:57
20 hozzászólás

Bence küldött egy mélt, hogy felajánljon egy-két versenyrobogót tesztre. Ahhoz most kicsit hideg van, de addig nézzük, mi vár rám tavasszal. Van videó, van kép, vannak adatok és van lelkesedés - ez tényleg nagyon komoly.

Így néz ki a valódi robogóépítés, nem az a húszezer forintos bohóckodás, amit én csinálok – igaz, itt a cél egy igazi versenygép, hiszen Bence nem viccel.

Sosem voltam még robogóversenyen, de hiszek neki, amikor azt állítja, igen izgalmas, ráadásul ez relatív low-budget dolog, tehát elvileg bárki nekiállhat pár százezer forinttal. Csak egy jó alap kell – ezt a példányt Daróczy Attila építette és egyedi vázzal rendelkezik, amely már önmagában is műremek.

A konstrukció abban hasonlít a Fosra, hogy itt is elöl van a tank, de ezenkívül pedig ég és föld a két konstrukció kivitelezésének minősége.

Már csak azért is, mert ez tényleg minőségi cuccokból áll: lecsavarozható króm-molibdén vázból, ez hordja belül a tankot, amely egy mart alu vázközéphez csatlakozik, és hátul kézzel gyártott alu segédvázban ér véget. Gyönyörű, erre más szó nincs!

Az alkatrészek listája impozáns, és semmi sem jött a bontóból: Piaggio Zip blokk öntvény, full Polini Big Evo 70 köbcentis készlet, NSR 50 mini fék tárcsa, Brembo főfékhenger, carbon downhill kormány, kézzel készített tank, Stage 6 első villa, Gubellini hátsó rugóstag.

Ha ezt megemésztetted, nézzük a teljesítményt: 25+ lóerő, száraz súly: 50 kiló. Ezt leírni is félelmetes: 50 kiló, a testsúlyom fele.

Elképzelésem sincs, mit művelne egy ilyen közúton. A pályáról van némi ízelítő: