Gilera Stalker

2013.07.20. 14:00
0 hozzászólás

IMG_1755.jpg

Tivadar azzal fogadott, hogy semmilyen robogójáról ne írjak jót többet, mert a múltkori Gullivert, ami mellesleg a saját robogója (max. néha kiadja bérbe), már el akarták lopni.

IMG_1682.jpg

Nem árt, ha tudják a robogósok, hogy a legjobb védelem az edzett acél lánc. Szerencsére éppen csak megreszelgetni tudták, így a Gulliver megmaradt.

IMG_1676.jpg

A Stalker viszont az eladó cuccok között van, így vélhetőleg nem lesz meg sokáig, már csak az állapota miatt sem. Kívülről ugyanis meglehetősen egyben van, szép állapotú, leharcoltságnak jele sincs, ami nem csoda, mert sokáig volt egy tulajnál, aki valóban idősebb korosztály, nem hülyegyerek.

IMG_1700.jpg

A kilométer valós tízezer, ami szinte semmi, de éppen azért annyira valami, hogy ilyenkor már dugót kell cserélni, így még szinte bejáratós állapotban próbáltam ki. Nem húztam neki ezért, és végsebességet se mértem, de arra tippelek, az óra szerint 70-80 között lehet.

IMG_1696.jpg

A Stalker gyorsulása nem eget rengető. Sportosnak néz ki, de korántsem megy annyira agresszív módon. Az előnyeit máshol kell keresni, de nem nagyítóval, mert rögtön megtapasztalod, ahogy ráülsz: elképesztően kényelmes. Az ülés hatalmas, a lábpozíció egészen jó, nem nem kell teljesen mereven derékszögbe zárt lábakkal ülni, van lábtér, de elsősorban a futómű az, ami rendkívül komfortos. Ez, és a jó irányíthatóság elsősorban a vastag felfordított teleszkópoknak köszönhető, meg részben a jó egyenesfutás is: az átlagnál kevésbé billegős.

IMG_1693.jpg

Nagyméretű féktárcsa található elől a tíz collos felnire csavarozva, ezt egy kitűnő Brembo fék lassítja remek adagolhatósággal, de a hátsó dobfék is kiváló. A kidolgozás szintén kitűnő: a műszerfal igényes, az ülés huzata szép, a kezelőszervek jók, az összeszerelés pedig olyan - bár ebbe a futómű is beleszólhat - hogy nem nyiszog semmi, és rossz úton sincs az a "mindjárt szétesik" fíling, ami a legtöbb robogó sajátja. Ebben persze biztosan szerepe van a futóműnek és a ballonos kerekeknek is, amelyek 120/90 méretűek, így a gumimérettel kompenzálják a kis kerékátmérőt és az úthibákat.

IMG_1694.jpg

Mivel a Stalker az elméletileg tereprobogó Typhoon utódja, természetes, hogy alkalmasnak kell lennie könnyű terepre, a szabad magassága is ennek megfelelően nagy. A hátsó rugóstagja állítható is, ha esetleg nehezebb a delikvens, hogy ne üssön fel terepen.

IMG_1692.jpg

Ennek ellenére ne képzeljük endurónak: a rossz minőségű, kátyús aszfalton mutatott komfortosan stabil viselkedését azért a kavicsos földúton már meg sem közelíti, de azért sokkal jobb, mint az átlag robogó. Bátran használható laza erdőjáráshoz, csak ne várjunk tőle kényelmet. Idomnyöszörgés ilyenkor sem nagyon jön elő.

IMG_1711.jpg

Felszereltség nem rossz, tekintetbe véve a komplett műszerfalat, a tűrhető sisaktartót, az ülés alatt rejtélyes fogantyút, amelyet csak az ülés felhajtásával érhetünk el rendesen, de elsősorban a stabil középállványt, amely az oldalsztender mellé sajnos egyáltalán nem mindig általános.

IMG_1709.jpg

Hátul a kipufogó úgy van kialakítva, hogy simán le lehessen cserélni a kereket defekt esetén. A kerékanya kupakját egyébként ellopták a Motiwa motorosbolt elől, fényes nappal.

IMG_1698.jpg

Ez legyen a legnagyobb hiányossága, mert a Stalker egyike a legjobb konstrukcióknak, amivel valaha találkoztam, és kiviteléhez, felszeltségéhez és robusztusságához képest a használt ára egyáltalán nem vészes.

IMG_1756.jpg