18500 kilométeres túra Durbanból Dublinba

2009.06.30. 12:36
17 hozzászólás

Látja, innen indultunk - könnyebb volt, mint hittük

Van, akinek a 100 kilométeres kanyargás már túrát jelent, de vannak olyanok, akiknek az 5000 kilométeres is kevés: pont ilyenekkel futottam össze nemrég az Erzberg Rodeón. A sok kattant között is feltűnő volt a három BMW R1200 GS Adventure; nem mindennapi módon felpakolva parkoltak a kevéske árnyékban.

Pihenés a megállóban - már megszokták a fáradalmakat

Pótgumik, víztartályok, dobozok és mindenféle fóliázott bála; nyilvánvaló volt, hogy nem a szomszéd völgyből indultak. Közelebb lépve megláttam a matricát: From Durban to Dublin. Úristen, ez a három férfi dél-észak irányban szeli át a Földet!

Mosolyuk töretlen - a neheze már mögöttük van

Roger Scheffer korábban deszantos katona, majd motorversenyző volt. Az utóbbi években túraszervező, endurós kirándulásokat vezet Dél-Afrikában. Szinte minden útján vele tartott Howard Scott – most is ő az utazást dokumentáló fotós. A harmadik tag Jaco Swanepoel, farmer és gazdálkodó. Ahogy társai elmondták róla, ő a humorfelelős, jókedve és életereje sok nehéz helyzetet tett könnyebbé.

A gumicsere gyakori - a kavicsos Afrikai utakon hamar elkoptak a bütykök

18500 km várt rájuk, amikor április 25-én elindultak Afrika déli csücskéből. A motorozás mellet céljuk, hogy felhívják a figyelmet a Pebbles Projekt nevű jótékonysági szervezetre – ők a beteg és hátrányos helyzetű gyermekek megsegítésével foglalkoznak Afrika-szerte.

A világ egyik legjobb söre, állítják ők

Roger nem fukarkodott a szóval. Dicsérte Közép- és Észak-Afrikát, elmondta, hogy sokkal rosszabb körülményekre számítottak. Egyik legszebb emlékük a Kilimanjaro márkájú sör, sajnálták, hogy elfogytak a tartalékaik. Kedvenc országuk Szudán lett – gondolták volna, hogy van ember, aki nem elmenekül onnan, hanem direkt odamegy?

Extra védelemmel látták el a boxer sérülékeny hengereit

Nem sietnek, elkerülik az autópályákat. „Mi értelme lenne az egész kirándulásnak, ha nem látnánk a világot, amit átszelünk?” - mondta Howard és folytatta ebédjét. „A gépeket rendesen felkészítettük, nem volt okunk az aggodalomra” - bökött rágó állal a BMW-re. Megerősített csomagtartó, speciális motorvédők, szélesített talpú állvány, pótlámpák és extra fékkarok – korábbi tapasztalataik alapján tudták, hogy milyen kiegészítőket kell a felszerelni a szériamotorokra.

Rövidebb kuplung- és fékkar: van, akinek ez esik kézre

Roger elmondta, hogy az egyetlen komolyabb technikai gond a rugós tag cseréje volt, ami a sivatagban túlmelegedett, majd szétforrotta magát. Helyette egy minden irányban állítható Öhlins-t szereltek be. A karbantartásokat saját maguk végzik, igaz, az olajcserén kívül nem nagyon akadt tennivalójuk. A három dél-afrikai utazó hamarosan megérkezik Dublinba – útjuk a D2D blogon nyomon követhető. Vigyázat: az álmodozók könnyen kedvet kapnak egy hasonló kalandra! 

Mifelénk ritka a dél-afrikai rendszám