Felborul. Kigyullad. Aztán megy tovább.

2014.02.14. 10:14
20 hozzászólás

Az ilyen videók láttán nehéz nem párás tekintettel a semmibe révedni és elmerengeni, vajon jobb volt-e, mikor még szinte semmi elektronika nem volt a motorjainkban. Mert ebben az oldalkocsis Uralban maximum elektromos alkatrészeket találni, vezérlő elektronikát, érzékeny szenzorokat egy darabot sem. Ezért fordulhat elő, hogy fejre borulás után a forró blokkra ömlő, majd egy szikrától lángra kapó benzin ugyan biztosan tett valami kárt a gépben, (majd egy percig eltartott, mire teljesen eloltották a tüzet), de pár rúgás után már hallani a boxer-ketyegést. Így Grísa boldogan motorozhat haza. (Borulás 0:50-nél)

A műszaki alapok lassan hetven évesek, hiszen a második világháború alatt "adoptálták" a szovjetek a BMW R71 technikáját, és csinálták meg a saját M-72-es katonai motorjukat. Úgy tűnik, ami a fronton jól teljesített hetven éve, az még manapság is bírja a kemény strapát.