Új sport-túramotor a BMW-től

2005.01.14. 11:35
A BMW bemutatta legújabb sporttúra gépét, az R1200ST-t. A várhatóan március végén szalonba kerülő motor blokkja az R1200GS-től érkezett és a modell az R1150RS örökébe lép.

A kéthengeres, 1170 köbcentis boxer hengerelrendezésű négyszelepes benzinbefecskendezéses blokk teljesítménye 110 lóerő, amely 15 lóerővel több az előd modellénél. A nyomaték 115 Nm és a maximális fordulatszám is 500-as percenkénti értékkel növekedett, köszönhetően az átdolgozott szívórendszernek, az új kipufogónak és a módosított vezérműtengelyeknek. A sűrítési viszonyszámot 12:1-re emelték a német mérnökök.

A hatsebességes váltó vadonatúj konstrukció és extrém könnyű. A csőváz szintén új, így a számos könnyítés segítségével a motor szárazsúlya 205 kg, míg tankoltan, menetkészen 229 kg lett. A fogyasztásra 5,1 liter/100 km adatot ígér a gyár, míg állandó, 120 km/h tempó mellett, de ha 90 km/h-val cirkálók négy liter alá is le tudják nyomni a fogyasztást. A BMW folytatja azt a dicséretes hagyományát, mely alapján a motor a pilóta méreteihez szabható. Ez az R1200ST esetében állítható szélvédőt, markolatokat, lábtartót, ülést, valamint fék és kuplungkart jelent.

Az első Telelever futómű feszesebb beállításokat kapott az R1200GS-hez képest. A kardánhajtást is magába foglaló hátsó Evo-Paralever apróbb módosítások után szélesebb hátsó kerék és gumi befogadását tette lehetővé. A 17 colos első és hátsó ötküllős szép könnyűfém kerekek az R1200RT-ről érkeztek. Elől 120/70 hátul 180/55 abroncs feszül rajtuk.

A 320 mm-es dupla első tárcsafékekhez természetesen rendelhető ABS. Hátra egy méretes, 265 mm-es tárcsa került. A fékcsövek szériában fémhálós bevonatot kaptak. A motorhoz szintén alapfelszerelésként jár a beépített immobiliser, ahol az ellenőrzést végző egyik chip a kulcsban található, míg a másikat a motorvezérlő elektronikába integrálták.

A BMW-nél megszokott módon rengeteg gyári extrát vásárolhatunk az R1200ST-hez is. A GPS rendszertől kezdve a különféle dobozokon át a fűthető markolatig szinte végtelen a luxus fokozók tárháza. Az újdonság három alapszínben kapható: metál kék, metál vörös, metál szürke. Ezek tovább variálhatók az első idom felső része és a sárvédő fényezésének változtatásával, amelyekre világos magnézium metál illetve egy sötétebb szürkemetál fényezés kérhető.

Műszaki adatok:

BMW R1200ST

  • 504
    Kéne:
  • 109
    Nem kéne:
Motor: kéthengeres boxer, hengerenként négyszelepes
Hengerűrtartalom: 1170 cm 3
Furat x löket: 101 x 73 mm
Max. teljesítmény: 81 kW 110 LE 7500 1/min-nél
Max. nyomaték: 115 Nm 6000 1/min-nél
Kuplung: 180 mm-es egytárcsás szárazkuplung,
Váltó: hatfokozatú
Véghajtás: kardántengely
Váz: acélcső hídváz
Első futómű: BMW Telelever
Hátsó futómű: BMW Paralever
Tengelytáv: 1502 mm
Elsőfék: 320 mm-es duplatárcsa integrált ABS-szel
Hátsófék. 265 mm-es tárcsafék integrált ABS-szel
Kerekek: alumíniumöntvény kerekek, elöl 3,5x17, hátul 5,5X17
Gumik: elöl 120/70 ZR 17, hátul 180/55 ZR 17
Méretek (hxszxm): 2165 x 890 x 750 mm
Ülésmagasság: 830-806 mm
Száraz tömeg: 205 kg
Üzemanyagtank térfogata: 21 liter
Fogyasztás: 90 km/h sebességnél 3,7 l/100 km
Gyorsulás (0-100 km/h): 3,5 s
Végsebesség: 200 km/h fölött