Trike + még két kerék

2003.03.12. 13:22
Éhes ember nagyot merít. Kopogó szemekkel betévedve egy gyorsétterembe az első és egyetlen üdvözítő megoldás egy dupla hamburger. Sajtok, husik, saláták tömeges orgiája egyetlen szendvicsben. Nemkülönben indul meg nyáltermelése a trike rajongónak, ha meglátja ezt a nem mindennapi falatot. Trike-nak ugyan nehezen nevezhetjük, mert három helyett öt kereke van, de hogy nem mindennapi járgány, az egészen biztos.

 
 
 
   
   

Az elmélkedés melegágya az autós veszteglés. Órák hosszat ül az ember autójában, a kilométerek lassan fogynak, így a rádió nyújtotta szórakozás mellet mindenféle megfordul az unatkozó sofőr fejében. Egyszer csak megjelenik az agy leghátsó sarkából egy őrült ötlet, és nem enged másra gondolni. Így járt Klaus-Peter is.

 
  A Doppel-Whopper név eredete
 
  1954-ben, Miamiban nyílt az első Burger King gyorsétterem. A vállalat történetének sarkalatos mérföldköve 1957, mikor piacra került a Whopper, mely már a születésekor is hatalmas sikert aratott. Mára a Whoppert 1039 féleképpen készítik el, és évente több mint 1,7 billiót értékesítenek belőle a világon.

Extra méretű formája a dupla Whopper - németül Doppel-Whopper a névadója a Mikado Trike ötkerekű járgányának. Klaus-Peter biztos nagyon éhes volt.
 

A trikeépítő féleszű gondolata mi is lehetne más, mint egy dupla tengelyes Trike. Az elképzelés nem igazán új, mert Amerikában és Angliában már létezik néhány ilyen jármű, és Németországban is akad már belőle, egy trike építő cég jóvoltából. De Klaus-Peter ötlete, a Doppel-Whopper mégis más. Egyediségét a középső, kormányozható tengely adja. Aztán még sok-sok magányos kilométer következett, hogy az örült ötlet kiforrjon, és realitássá váljék.

 
   
 

A bázis egy régi trike alváz volt, amit természetesen - jó trike-os szokás szerint - szét kellet vágni. Régi közmondás trike-osok körében, hogy jó trike-kal menni, de még jobb szerelni.
Első lépésként a jármű egész elejét fel kellett készíteni a kormányozható tengelyhez, amihez a VW Bogár első futóműve szolgáltatta az alkatrészt.

Az 1,3-as Bogár motor - ami a dupla Weber karburátor jóvoltából 50 pacit rejteget -, meghajt egy Opel szervo-pumpát. A villán elhelyezkedő két kis olajhidraulika segítségével és egy bowden közbeiktatásával minden kormánymozdulat dolgoztatja a szervo-pumpát, illetve hat a szelepvezérlésre. A bowdenek csak a szelepekre hatnak a szervo-keringésben. Minden kormánymozdulatra - a szelepek kisebb-nagyobb nyitásával és még jó pár Mazda alkatrész közbeiktatásával - fordulnak a középső kerekek.

 
   
   

A kiadós tesztek során a mechanizmus levizsgázott, és jöhetett az optika. Ismét flexelés következett, végül több régi trike karosszériából állt össze a kép. Aki kiismeri magát a háromkerekűek világában, az a Doppel-Whopperen fel fog Boom és Easy elemeket ismerni, kiegészítve sok saját munkával, elképzeléssel. A 840 kilogrammos saját tömeg és a 1,29 tonnás megengedett össztömeg szárnyakat ad a furcsa jószágnak. Nagymama és nagypapa, vagy a kedves szomszédok is végre elmehetnek a családdal trike-olni, mivel a kerekek számával arányosan megszaporodtak az ülések is.

 
   
 

Kétüléses? Ugyan! Ötüléses, - ez a környezetbarát megoldás! A Doppel-Whopper természetesen rendelkezik vonóhoroggal, így akár lakókocsit is köthetünk utána. Persze van neki műszaki vizsgája - igaz német -, és érvényes forgalmi engedéllyel vesz részt a közúti forgalomban.

 
   
   

A Doppel-Whopper valószínűleg egyedi darab marad. Klaus-Peter csak a Mikado-Trikeépítö cég teljesítőképességét szerette volna vele demonstrálni, és hogy mi mindenre képes az ember, ha van egy álma, amit mindenképpen meg akar valósítani.
A furcsa szerzet tavasszal megtekinthető lesz Magyarországon is, a Guruz és Társa Trike importőr cég jóvoltából.