Éhes ember nagyot merít. Kopogó szemekkel betévedve egy gyorsétterembe az első és egyetlen üdvözítő megoldás egy dupla hamburger. Sajtok, husik, saláták tömeges orgiája egyetlen szendvicsben. Nemkülönben indul meg nyáltermelése a trike rajongónak, ha meglátja ezt a nem mindennapi falatot. Trike-nak ugyan nehezen nevezhetjük, mert három helyett öt kereke van, de hogy nem mindennapi járgány, az egészen biztos.
Az elmélkedés melegágya az autós veszteglés. Órák hosszat ül
az ember autójában, a kilométerek lassan fogynak, így a rádió
nyújtotta szórakozás mellet mindenféle megfordul az unatkozó sofőr
fejében. Egyszer csak megjelenik az agy leghátsó sarkából egy őrült
ötlet, és nem enged másra gondolni. Így járt Klaus-Peter is.
|
A trikeépítő féleszű gondolata mi is lehetne más, mint egy dupla tengelyes Trike. Az elképzelés nem igazán új, mert Amerikában és Angliában már létezik néhány ilyen jármű, és Németországban is akad már belőle, egy trike építő cég jóvoltából. De Klaus-Peter ötlete, a Doppel-Whopper mégis más. Egyediségét a középső, kormányozható tengely adja. Aztán még sok-sok magányos kilométer következett, hogy az örült ötlet kiforrjon, és realitássá váljék.
A bázis egy régi trike alváz volt, amit természetesen - jó
trike-os szokás szerint - szét kellet vágni. Régi közmondás
trike-osok körében, hogy
jó trike-kal menni, de még jobb szerelni.
Első lépésként a jármű egész elejét fel kellett készíteni a
kormányozható tengelyhez, amihez a VW Bogár első futóműve
szolgáltatta az alkatrészt.
A kiadós tesztek során a mechanizmus levizsgázott, és jöhetett az
optika. Ismét flexelés következett, végül
több régi trike karosszériából állt össze a kép. Aki
kiismeri magát a háromkerekűek világában, az a Doppel-Whopperen fel
fog Boom és Easy elemeket ismerni, kiegészítve sok saját munkával,
elképzeléssel. A 840 kilogrammos saját tömeg és a 1,29 tonnás
megengedett össztömeg szárnyakat ad a furcsa jószágnak. Nagymama és
nagypapa, vagy a kedves szomszédok is végre elmehetnek a családdal
trike-olni, mivel a kerekek számával arányosan megszaporodtak az
ülések is.
Kétüléses? Ugyan! Ötüléses, - ez a környezetbarát megoldás! A
Doppel-Whopper természetesen rendelkezik vonóhoroggal, így akár
lakókocsit is köthetünk utána. Persze van neki műszaki vizsgája -
igaz német -, és érvényes forgalmi engedéllyel vesz részt a közúti
forgalomban.
A Doppel-Whopper valószínűleg egyedi darab marad.
Klaus-Peter csak a Mikado-Trikeépítö cég teljesítőképességét
szerette volna vele demonstrálni, és hogy mi mindenre képes az
ember, ha van egy álma, amit mindenképpen meg akar valósítani.
A furcsa szerzet tavasszal megtekinthető lesz Magyarországon
is, a Guruz és Társa Trike importőr cég jóvoltából.