Itt az új Honda CBR600RR
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár már megjártunk egy utat Brüsszelbe meg
vissza, a Honda 2003-as modelljeinek bemutatója alkalmából, nem
árt, ha a Honda 2003-ra szánt egyik legnagyobb aduászát kicsit
részletesebben is bemutatjuk, még mielőtt az Intermot-ról hazatérve
még jobban kielemeznénk az újdonságot.
A gépet már minden sportmotor rajongó nagyon várta, mivel az előzetesek alapján úgy hírlett, hogy igencsak hasonlítani fog Valentino Rossi gyönyörű RC211V MotoGP-s versenymotorjára. A hír szerencsére igaznak bizonyult, mert a középkategóriás gép meglehetősen rokon vonásokat mutat a V5-ös versenyszerkezettel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új gép erőforrása még élesebb, még inkább
sport orientáltabb, mint az eddigi Sport jelzővel forgalmazott
CBR600F motorja. Az új hajtómű jobban pörgethető, igen bonyolult
belső felépítéssel rendelkezik, ilyen például a dugattyúszoknya
nélkül csúszó dugattyúk és a szuper vékony felső dugattyú gyűrűk,
amelyek megakadályozzák a dugattyú csapkodását magas
fordulatszámokon. A benzinbefecskendező rendszert átdolgozták, a
még lágyabb, és hatékonyabb teljesítmény leadás érdekében.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A nagy változások a váz és a futómű területén
keresendők. A Honda állítása szerint az új öntési eljárással, és
üreges kialakítással készülő könnyűfémváz az RC211V technológiáján
alapul. Hasonló gyártási eljárást alkalmaznak a hátsó segédváznál
is, és szintén új az áttervezett, hátsó ülés alatt elvezetett
kipufogórendszer. A váz erősebb, de sokkal rugalmasabb lett, mint
az előd modellé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az üzemanyagtankot besüllyesztették a vázba,
hasonlóan az RCV GP motorhoz. Ez csökkenti a benne lévő üzemanyag
csapkodásának destabilizáló hatását a kanyarokban. Ennek
eredményeképpen az ülés is jóval előrébb kerülhetett. Ez azt
jelenti, hogy a pilóta sokkal közelebb helyezkedik el a gép
tömegközéppontjához, ezért több visszajelzést kap a motortól,
valamint ennek segítségével gyorsabban tud fordulni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hátsó rugóstag felső bekötési pontját
rögzítették a masszív, merevített hátsó lengővillához, és csupán a
rugóstag alsó bekötési pontja csatlakozik a vázhoz, szintén
hasonlóan, mint az RCV versenygépnél láthattuk már. Előre 45 mm
belsőcső átmérőjű villák kerültek, ezek a legvastagabb teleszkópok,
amelyeket a Honda széria motorra szerelt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Így néz ki komplett HRC ruhában |
A rendkívül sok aerodinamikai munka, amit az
RCV modellen végeztek, visszaköszön a CBR600RR utcai modellen is. A
homlokfelület sokkal kisebb, új, keskenyebb első lámpákat szereltek
a fejidomba, amelyeket Mick Doohan speciálisan a Suzuka-i versenyre
épített bemutató RCV-jén láthattunk először.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Honda ezen lépésével kivette a CBR600RR-t a
mindenes motorok közül, és ezentúl a kemény sportmotorok világára
koncentrál vele, amit egyben megfűszerez igen izgalmas új
színösszeállításokkal. Várható azonban a 600-as modell árának
jelentős emelkedése a beépített rengeteg technikai újítás, és drága
alkatrész miatt.
Egyéb technikai adatok:
Szárazsúly: 160 kg
Végsebesség: 265 km/h (becsült)
Teljesítmény: 115 lóerő