Itt az új Honda CBR600RR

2002.09.17. 17:00

 
   
   

Bár már megjártunk egy utat Brüsszelbe meg vissza, a Honda 2003-as modelljeinek bemutatója alkalmából, nem árt, ha a Honda 2003-ra szánt egyik legnagyobb aduászát kicsit részletesebben is bemutatjuk, még mielőtt az Intermot-ról hazatérve még jobban kielemeznénk az újdonságot.

A gépet már minden sportmotor rajongó nagyon várta, mivel az előzetesek alapján úgy hírlett, hogy igencsak hasonlítani fog Valentino Rossi gyönyörű RC211V MotoGP-s versenymotorjára. A hír szerencsére igaznak bizonyult, mert a középkategóriás gép meglehetősen rokon vonásokat mutat a V5-ös versenyszerkezettel.

 
   
   

Az új gép erőforrása még élesebb, még inkább sport orientáltabb, mint az eddigi Sport jelzővel forgalmazott CBR600F motorja. Az új hajtómű jobban pörgethető, igen bonyolult belső felépítéssel rendelkezik, ilyen például a dugattyúszoknya nélkül csúszó dugattyúk és a szuper vékony felső dugattyú gyűrűk, amelyek megakadályozzák a dugattyú csapkodását magas fordulatszámokon. A benzinbefecskendező rendszert átdolgozták, a még lágyabb, és hatékonyabb teljesítmény leadás érdekében.

 
   
   

A nagy változások a váz és a futómű területén keresendők. A Honda állítása szerint az új öntési eljárással, és üreges kialakítással készülő könnyűfémváz az RC211V technológiáján alapul. Hasonló gyártási eljárást alkalmaznak a hátsó segédváznál is, és szintén új az áttervezett, hátsó ülés alatt elvezetett kipufogórendszer. A váz erősebb, de sokkal rugalmasabb lett, mint az előd modellé.

 
   
   

Az üzemanyagtankot besüllyesztették a vázba, hasonlóan az RCV GP motorhoz. Ez csökkenti a benne lévő üzemanyag csapkodásának destabilizáló hatását a kanyarokban. Ennek eredményeképpen az ülés is jóval előrébb kerülhetett. Ez azt jelenti, hogy a pilóta sokkal közelebb helyezkedik el a gép tömegközéppontjához, ezért több visszajelzést kap a motortól, valamint ennek segítségével gyorsabban tud fordulni.

 
   
   

A hátsó rugóstag felső bekötési pontját rögzítették a masszív, merevített hátsó lengővillához, és csupán a rugóstag alsó bekötési pontja csatlakozik a vázhoz, szintén hasonlóan, mint az RCV versenygépnél láthattuk már. Előre 45 mm belsőcső átmérőjű villák kerültek, ezek a legvastagabb teleszkópok, amelyeket a Honda széria motorra szerelt.

 
   
    Így néz ki komplett HRC ruhában

A rendkívül sok aerodinamikai munka, amit az RCV modellen végeztek, visszaköszön a CBR600RR utcai modellen is. A homlokfelület sokkal kisebb, új, keskenyebb első lámpákat szereltek a fejidomba, amelyeket Mick Doohan speciálisan a Suzuka-i versenyre épített bemutató RCV-jén láthattunk először.

 
   
   

A Honda ezen lépésével kivette a CBR600RR-t a mindenes motorok közül, és ezentúl a kemény sportmotorok világára koncentrál vele, amit egyben megfűszerez igen izgalmas új színösszeállításokkal. Várható azonban a 600-as modell árának jelentős emelkedése a beépített rengeteg technikai újítás, és drága alkatrész miatt.

Egyéb technikai adatok:
Szárazsúly: 160 kg
Végsebesség: 265 km/h (becsült)
Teljesítmény: 115 lóerő