A Honda már 2004-es modelleit mutatja be

2002.09.27. 08:52

 
   
   

Alig láttak napvilágot a Honda 2003-as modellpalettájának legfrissebb tagjai, a japánok amerikai részlege máris 2004-es gépeket tolt ki a tervezőműhelyéből. Nem kérem, nem elírás, ezek már olyan gépek, amelyeken a 2004-es modellévtől kezdődően lovagolhatunk.

Az első ilyen motor az igencsak lenyűgöző formatervvel rendelkező Rune, amely a Honda F6C Valkyrie megacirkáló utóda lesz. A gép a japán gyártó 2001-ben bemutatott T2 koncepció motorjára épül, amiről senki sem gondolta, hogy valaha az utcára kerülhet. A Rune egy teljesen egyedi, négyszög formájú alumínium vázzal rendelkezik, a motorja a GL1800 1832 köbcentis benzinbefecskendezős egysége.

 
   
   

A korlátozott példányszámú Rune igen bonyolult felfüggesztési rendszerrel, nagyméretű féktárcsákkal (a legnagyobbakkal, amit valaha Honda szériamotorra szerelt), krómozott hengerfejekkel, és hat a kettőbe kipufogó rendszerrel rendelkezik.

Aki kedveli ezeket az óriás cirkálókat, és nem tartja eltúlzottnak ennek a hatalmas motornak a formai megvalósítását, és még elég pénze is marad, mire a gép elérhetővé válik az európai piacon is, nos az bolond, ha nem szerez be magának egy ilyen tömény megacirkálót.

További technikai részletek:

Motor: vízhűtéses, keresztbe fekvő, 6 hengeres, befecskendezéses, 1832 köbcentis motor
Vezérlés: párhuzamos, hengerenként kétszelepes hengerfej, amelynek tervezése során közvetlen szelephézagolókat használtak fel a szelepemelőknél a szelepek működtetésére, és ez nem igényel gyakori karbantartást, mivel az első szelephézag ellenőrzés 50.000 km után esedékes
Befecskendezés: hat darab, 32 mm-es torokátmérőjű szívócső, amelyeket speciálisan a 12 lyukú Nippon Denso befecskendező fúvókákhoz terveztek, és ezekkel olyan porlasztott üzemanyag keverék érhető el, amely rendkívül gyúlékony, azaz optimális hatásfokú elegyet képez a levegővel
Felfüggesztés: Pro-Link hátsó felfüggesztési rendszer, amely a Honda MotoGP motorján láthattunk először
Fékek: elöl dupla 330 mm-es első féktárcsák, hátul egyetlen hatalmas 336 mm-es féktárcsa
Tengelytáv: 1722,5 mm, a leghosszabb a Honda jelenlegi modellpalettáján