Talmácsinak nem esete a hengeres test

2002.10.14. 13:39

 
   
   

Talmácsi Gábornak a Brazil Nagydíj óta nincs szerencséje a technikával. A Japán Nagydíj során is a nem megfelelő hengerek és dugattyúk okozták neki a gondot, és a szerencse a múlt hétvégén lebonyolított Maláj Nagydíj során sem szegődött mellé. Egyedül a szombati szabadedzésen működött a motorja többé-kevésbé rendesen, aztán a későbbi időmérő edzésen ismételten egy új hengert kapott, de használt dugattyúval, amivel elvileg kevesebb az esélye a dugó megragadásának és nem kell bejáratni sem, egyből lehet pörgetni a motort. Mindezek ellenére megragadt ez a szett is, és utána a tartalék motorral mindössze a 23. helyre sikerült magát kvalifikálnia Talmának.

 
   
   

A 19 körös verseny nagyon meleg időben startolt. A páratartalom szintén elég magas volt. A szokatlan időjárási körülmények talán magyarázatul szolgálhatnak a PEV Moto ADAC Sachsen Honda gépeinek rendetlenkedésére. Azonban az élcsapatoknak nem akadt gondjuk, és pilótáik a VB pontverseny közeli végének megfelelő vehemenciával vetették magukat a küzdelembe. Pedrosa, Vincent és Poggiali sorrendben startoltak a bajnokaspiránsok. Talma jól rajtolt, de már az első egyenesben elveszítette rajtnál szerzett előnyét, azonban az első kör végén így is a 18. helyen motorozott már. Tóth Imi egy 30. pozícióval nyitott.

 
   
   

Poggialinak nyernie kellett a VB címért, ezért már a második körben megelőzte Pedrosat a 2. helyen. Talma sem haladt rosszul, már a 16. volt ekkor, megelőzve csapattársát Klaus Nöhlest, sőt 2 körrel később már 15. Azonban Pedrosa visszavette a 2. helyet, és sajnos Talma motorja ismét elkezdett lassulni az 5. körben, és a 7. körben kiállt a boxba. Az ok természetesen megint a megragadni készülő dugattyú. A hármas élbolyra a Jenkner-Cecchinello-Nieto trió zárkózott fel a verseny első harmadában. Tóth közben a 21-22. helyeken motorozott.

 
   
   

A versenyt a 16. körig a Pedrosa-Cecchinello-Vincent-Poggiali-Jenkner-Nieto hatos boly váltakozó vezetéssel vezette. Ezután négyesre fogyatkozott ez az élboly, mert Jenkner és Nieto leszakadt, nem bírták a kegyetlen tempót. A 17. körben Vincent vezetett, mögötte szorosan Cecchinello és Pedrosa haladt. Poggiali pici hibája miatt egy kicsit lemaradni látszott ekkor. Az utolsó körben Vincent biztos, 1 mp-es előnyt szerzett, mire az őt üldöző Pedrosa nagy nehezen át tudta hámozni magát a lelassuló Cecchinellon, de ez már késő volt, így Vincent megnyerte a versenyt. Őt Pedrosa és Cecchinello követte. Poggiali az utolsó kanyarban elesett a 4. helyen, és mire vissza tudott állni a versenybe, már csak 9-nek írta a számítógép.

Ekkor mindenki úgy gondolta, hogy Poggiali bukása, és Vincent győzelme eldöntötte nagyjából idénre a VB címet. Azonban a mezőny egy részének a futam vége előtt 1 körrel lengették be a kockás zászlót, így a versenybíróság nem a 19. kör végén a befutót, hanem az utolsó előtti, a 18. kör eredményét tekintette végeredménynek a szabályok értelmében. Ez a döntés visszahozta Poggiali reményeit a hátralévő két futamra, mivel így csak 20 pont hátrányban van Vincenttel szemben, és 13-al vezet a 3. helyen álló Pedrosa előtt. A felülvizsgált befutó miatt Tóth Imi is eggyel előrébb került, és a 22. helyen zárta a futamot.

A Maláj Nagydíj korrigált végeredménye:
1. Arnaud Vincent FRA Aprilia 40p 32.656mp
2. Lucio Cecchinello ITA Aprilia +0.278mp
3.. Daniel Pedrosa SPA Honda +0.345mp
4. Manuel Poggiali RSM Gilera +0.813mp
5. Pablo Nieto SPA Aprilia +3.647mp
6. Steve Jenkner GER Aprilia +6.288mp
7. Mika Kallio FIN Honda +13.020mp
8. Hector Barbera SPA Aprilia +13.028mp
9. Masao Azuma JPN Honda +13.255mp
10. Alex de Angelis RSM Aprilia +21.494mp