Max Biaggi az egyesült Honda Pons-Pramac csapatában

2002.11.13. 10:08

 
   
   

A Honda Pons csapat, a Pramac csapat, és Max Biaggi egyesített erővel vág neki a MotoGP világbajnokság 2003-as szezonjának. A 31 éves Max Biaggi az idei VB-t uraló Honda RC211V nyergében próbál szerencsét a következő év VB futamain. Max megérkezését a Sito Pons által vezetett csapatba a Pramac közbenjárása tette lehetővé. Az olasz ipari óriás, amelyet a Campinoti család irányít, már idén részt vett egy saját csapattal a MotoGP küzdelmeiben. Azonban Harada és a Honda NSR500 nem bizonyult versenyképesnek. Most viszont Max Biaggival kötöttek egy hároméves megállapodást, amelynek értelmében Biaggi a Honda négyütemű motorján fog versenyezni a MotoGP világbajnokságban. A Pramac a Honda egyik vezető ipari üzletfele Olaszországban, és így képes volt versenyzőjét a Honda egyik legjobb szatellit csapatába elhelyezni, megerősítve ezzel kereskedelmi kapcsolatait a Hondával, de a Pramac márka globális elterjesztésének sem árt az együttműködés.

A csapatfőnök Sito Pons a következőkkel magyarázta a dolgok alakulását:
"Max egy fantasztikus pilóta, egy született győztes, és meg vagyunk győződve róla, hogy egy jó csapatban, egy jó motorral világbajnok lehet. Maxnak megvan minden tudása és a megfelelő hozzáállása, hogy a világ legjobbja legyen. A mi munkánk abból áll, hogy a legjobb felszerelést és támogatást biztosítsuk neki, hogy elérhesse célját. Tudjuk, hogy ez rengeteg munkát jelent, de a csapatban mindenki elfogadja a kihívást. Max csatlakozása a csapathoz igazi okot ad az izgalmakra, és mindenki alig várja, hogy láthassa őt az RC211V nyergében az első szezon előtti teszteken. Nagyon örülök, hogy sikerült megállapodnunk Paolo Campinotival és Max Biaggival, így együtt tudunk versenyezni a 2003-as idényben. A következő bajnoki évad izgalmas küzdelmet ígér, és senkinek sem kellene Max ellen fogadnia, hogy nem nyeri el Valentino koronáját."

Max Biaggi, aki az elmúlt két szezonban második volt a világbajnokságban, most már a 2003-as szezonra tekint és megkezdte a felkészülést új csapatával. A valenciai futam után először nyílt alkalma kipróbálni a V5-ös gépet. Főszerelője az a Santiago Mulero, aki már rengeteg csúcsversenyzővel dolgozott együtt. Az elkövetkezendő néhány héten megtudhatjuk ki lesz a Honda Pons Pramac csapat második pilótája, és megismerhetjük a csapat felépítését.