Suzukis legenda a MotoGP motoron

2002.12.06. 15:09

 
   
   

John Hopkins, aki jövőre Kenny Roberts mellett a második számú pilóta lesz a Suzuki MotoGP csapatában, a sepang-i pályán most próbálhatta ki először a Suzuki GSV-R motorját. A pályán nem kisebb nevek várták, mint két korábbi 500 köbcentis világbajnok. Az egyik maga ifjabb Kenny Roberts volt, a 2001-es év világbajnoka, a másik pedig nem más, mint a legendás Kevin Schwantz, 1993 világbajnoka. Hopkins kapcsolata nem új a Suzukival, mivel korábban az AMA Supersport és Formula Xtreme géposztályokban már versenyzett a japán márka motorjain, és ráadásul ugyanaz a tehetségkutató fedezte fel, aki eredetileg Kevin Scwantzot is kiszúrta.

Garry Taylor kommentálása szerint, a Suzukinál már történelmi hagyománya van az olyan ifjú tehetségek választásának, mint például John Hopkins. A kék-fehér színekben versenyző márka így karolta fel korábban Barry Sheene-t és Kevin Schwantz-ot is, akik ezt 3 világbajnoki címmel hálálták meg a gyárnak. Hopkinsban hasonló energiát látnak, mint az ifjú Kevin Schwantzban - nyilvánvalóan nagyon tehetséges.

A Suzuki gyár által rendezett teszt során Kevin Schwantz szintén kipróbálhatta a négyütemű GSV-R versenymotort. Az amerikai pilóta, mint konzultáns vett részt a teszten, hogy tapasztalataival segíthesse a mérnökök munkáját. Schwantz azonban a szurkolókat is ellátta néhány észrevétellel a Suzuki még mindig fejlesztés alatt álló motorjával kapcsolatban.
"Útban Malájzia felé csodálkoztam, hogy vagyok képes 14 órát repülnöm csak azért, hogy kipróbálhassak egy motort. Egy csomó van otthon, de miután mentem a GSV-R versenygéppel, még egyszer akartam vele menni. Igazán megkedveltem és nagyon jó volt vele motorozni. A legnagyobb különbség egy 500-ashoz képes, hogy fizikailag mennyire igénybe veszi az embert, amikor gázadás alatt irányt kell váltania, például egy S kanyarban. Úgy vélem ez a főtengely nagyobb pörgettyűs tömege miatt lehetséges. A kuplung nem valami drámai számomra, azonban 3 másodperccel lassabban mentem, mint a többiek. Akárki ment régebben a motorommal, sohasem adtam túl sokat a megjegyzéseire, ha egy vagy fél másodperccel lassabb volt, mint én. Rengeteg ereje van a gépnek. Úgy néztem, hogy egy sebességi fokozattal feljebb fordulok, alacsonyabb fordulaton, mint Kenny. Nagyobb fordulaton pörgetve a hátsó kereket, vagy kikönnyítve az elejét, gyorsabban lehetne kijönni a kanyarból."

 
   
   

A csapat le volt nyűgözve Schwantz teljesítményétől, és reméli az amerikai pilóta hamarosan visszatérhet a fedélzetre. Garry Taylor csapatfőnök szerint fantasztikus volt látni ismét Schwantz-ot egy GP motoron. A legendás 34-es egyáltalán nem vesztett semmit a tudásából, fizikailag ugyanolyan fit, mint pályafutása alatt. Körideje bizony jó néhány pilótát megszégyenített volna a Maláj Nagydíj első edzésnapján. Nagyon hasznosak voltak a meglátásai, és a Suzuki szeretné, ha Schwantz megismételné a tesztet.