Sportmotor gyár született Amerikában

2002.12.23. 11:44

 
   
   

Az illinoisi gyár, a Fischer Motor Company, bemutatta a modern korok első amerikai sportmotorját. A csodagép megbecsült ipari vállalatok összefogásával készült, a legfrissebb technikai újdonságok felhasználásával, és persze a legutolsó divat szerint. A korábbi motorversenyző Dan Fischer vezette társaság első terméke lesz az MR 1000, melynek gyártása a tervek szerint 2004-ben indul meg. A váz fejlesztésével a Gemini Technology System-et bízták meg, akiktől nem áll távol a motorváz készítés sem, hiszen a Harley-Davidson VR1000 superbike motor is a gyár referenciái közé tartozik. A wisconsini székhelyű cég átfogó kutatásokat hajtott végre a jelenleg gyártott motorkerékpárvázak körében, nem felejtve ki a sorból a GP motorokat sem. A CAD rendszerrel tervezett MR váz már a számítógép képernyőjén is masszívnak tűnik, mégis igen kompakt, mint egy GP-váz, és megenged bizonyos fokú variálhatóságot is. Az még nem dőlt el, hogy milyen blokk kerül az amerikai sportmotorba, a vázat több verzió befogadására alkalmassá tették, de a cél egy saját erőforrás kifejlesztése. A motor formatervét sem bízta kis névre a Fischer cég, a híres tervező Glynn Kerr tollából született, az első vázlat, majd a motor modelljének elkészítését is ő felügyelte. A prototípusba ugyanazt a Rotax V 997 cm3-es blokkot építették, ami a sikeres Aprilia Mille motorban is üzemel. Az üzemelő prototípus elkészülte majdnem egy évet vett igénybe, hogy felépüljön ez az extrém anyagokat és kifinomult technikai megoldásokat tartalmazó sportgép. "Minden motorkerékpár alkatrészek összessége" - nyilatkozta Fischer - "ezért minden egyes apró alkatrészt megvizsgálok, hogy annak súlya, formája tökéletes legyen." Az új társaság azonban egyben biztos lehet, az összetoborzott nagy nevek egyben az új amerikai sportmotor sikerének garanciája.