Szabály változások a Superbike VB világában
Már korábban beszámoltunk róla, hogy mind az idei (2003-as), mind a jövő évi (2004-es) versenyidényben komoly technikai szabályváltozások várhatók a Superbike VB világában. A FIM karácsonyi ünnepek előtt kiadott legfrissebb sajtóközleménye alapján végre megszületett az új szabályozás végleges formátuma. Ebben meghatározzák a szívást korlátozó gyűrűk pontos méretét, számát, elhelyezkedését. Ez alapján a négyhengeres 1000 köbcentis gépekre már 2003-tól, az összes egyéb hengerelrendezésű motorra 2004-től érvényesek az új technikai előírások.
Az előírás szerinti korlátozások bevezetése után a Superbike
versenyek várhatóan még izgalmasabb küzdelmeket hoznak, mivel a gépek
így sokkal közelebb kerülnek egymáshoz teljesítményükben. A kiadott
sajtóközlemény alapján a szűkítő gyűrűket közvetlenül a blokk
beömlőnyílásai elé kell felszerelni, a befecskendező vagy karburátor
alá. Néhány érdeles részlet a kommünikéből, a szűkítő gyűrűkkel
kapcsolatosan:
1, Minden beszívott levegőnek át kell haladnia a szűkítőkön.
2, Ha a szűkítő gyűrű nem része a FIM által jóváhagyott
befecskendező rendszernek, akkor a szűkítőt valahová a fojtószelep és a
hengerfej közé kell elhelyezni, de nem képezheti részét magának a
hengerfejnek. A légszűkítő formájának kör alakúnak kell lennie, maximum
50 mm átmérővel 2 hengeres gépek esetén (2004-től csak), és egyenként
32.5 mm átmérővel négyhengeres motorok esetében. A gyűrűnek nem
deformálódó fémből, vagy könnyűfémből kell készülnie, legalább 3mm
falvastagsággal.
3, Ha a szűkítő gyűrű részét képezi a FIM által elfogadott
befecskendező rendszernek, akkor formája lehet ovális alakú, de a
nyílás területének mérete tökéletesen meg kell egyeznie a fent említett
kör alakú szűkítő nyílásának átmérőjével. Ezek a szabályok a Hosszútávú
Világbajnokságra is érvényesek, valamint a 2004-es évadtól új
homológizációs szabályok lépnek életbe a megváltozott technikai
előírások figyelembevételével a Superbike, Supersport, Stocksport és
Superproduction géposztályokra.