Vége a MotoGP teszteknek, jöhet a küzdelem

2003.04.04. 14:50

 
   
   

A hét elején fejezték be utolsó felkészülési tesztjüket a MotoGP pilóták, immáron az első futam helyszínén, a kissé átalakított suzukai versenypályán. Mind a 23 MotoGP résztvevő ott volt az IRTA teszten, hogy utoljára behangolhassák motorjaikat az április 6-i verseny előtt. A MotoGP csapatok felszerelése ugyan késett egy kicsit, de a végén minden a helyére került. Az már az utolsó teszten látszott, hogy a Honda különféle alakulataiban szereplő pilóták nagyon erősek, akárcsak motorjaik. Alex Barros a Yamahával, és Loris Capirossi a Ducatival szintén jó formát mutatott a két napos teszten.

 
   
   

A tavalyi MotoGP futamot Valentino Rossi nyerte épp ezen a pályán, a múlt év során, egy esőversenyen. Az olasz a technikás pályán a leggyorsabb idővel mutatkozott be az első napon, és végig a leggyorsabb köridőket hajtotta. Rossi mögött a tavalyi év végén már jeleskedő Alex Barros bukkant fel az eredményjelzőn, mutatva, hogy ő bizony idén megpróbálja befenyíteni az új áramvonalasabb borítást kapott Yamaha M1-essel az olasz fenomént. Biaggi, a másik trónkövetelő sem sokkal maradt le mögöttük, aki először ment ezen a pályán Hondával az 1998-as NSR500-as bemutatkozása után. Ha ez a három versenyző nem tudná megnehezíteni egymás dolgát eléggé, ott van még Daijiro Kato, aki saját hazai közönsége előtt hajt majd a hétvégén, Loris Capirossi, aki végre olasz gyártó olasz gyári pilótájaként versenyezhet, és Sete Gibernau, aki amellett, hogy sok pénzt tud hozni egy csapatnak, igazán gyors spanyol versenyző. A második napon Gibernau szinte végig a legjobb időket futotta, majd a teszt végén többen is elékerültek. Ezen a napon Ukawa is megmutatta, hogy az egyik leggyorsabb japán pilóta, és második napi idejével Rossi mögé került fel az eredménylistára. Másnap már az Aprilia kockák is jobban teljesítettek, nyergükben Edwards-zal és Hagával.

 
   
   

A pálya átalakítása néhány versenyzőnek problémát jelentett. Más féktávot igényel a Casino háromszögnek nevezett kanyar kombináció a célegyenes előtt a módosítások után. Rengeteg pilóta egyszerűen levágja a nagyon éles második kanyarját a sikánnak, és keresztül hajt egyenesen a rázóköveken át. Bár a módosítás elvileg biztonságosabbá teszi a pályát, az már látszik, hogy a sikán második fele, nem a motorversenyzők kedvence lesz.

A két nap alatt bemutatkozott a Moriwaki Racing is a nagyközönségnek. MD211VF jelzésű MotoGP prototípusukat a japán Tamaki Serizawa lovagolta meg, aki ezelőtt mindössze három órát töltött el a gépen. A gépben egy Honda V5-ös erőforrás dohog, és ehhez a japán tuningcég tervezett egyedi vázat, és idomborítást. Serizawa egyelőre még négy másodperccel elmaradt Rossi legjobb idejétől, azonban egy fejlesztési stádiumban lévő motortól ez nem rossz eredmény.

Teszt eredmények, első nap
1. Valentino Rossi ITA (Honda) 2´05.080
2. Alex Barros BRA (Yamaha) 2´05.250
3. Max Biaggi ITA (Honda) 2´05.293
4. Daijiro Kato JPN (Honda) 2´05.397
5. Loris Capirossi ITA (Ducati) 2´05.529
6. Sete Gibernau ESP (Honda) 2´05.847
7. Tohru Ukawa JPN (Honda) 2´06.383
8. Nicky Hayden USA (Honda) 2´06.704
9. Kenny Roberts USA (Suzuki) 2´06.764
10. Norick Abe JPN (Yamaha) 2´06.81

Teszt eredmények, második nap
1. Valentino Rossi ITA (Honda) 2´04.170
2. Tohru Ukawa JPN (Honda) 2´04.359
3. Max Biaggi ITA (Honda) 2´04.567
4. Alex Barros BRA (Yamaha) 2´04.605
5. Sete Gibernau ESP (Honda) 2´04.616
6. Daijiro Kato JPN (Honda) 2´04.629
7. Colin Edwards USA (Aprilia) 2´04.846
8. Loris Capirossi ITA (Ducati) 2´04.889
9. Carlos Checa ESP (Yamaha) 2´04.908
10. Noriyuki Haga JPN (Aprilia) 2´05.193