KTM földmunkások 2004-re

2003.06.25. 16:38

Az osztrák KTM gyár már júniusban bemutatta a 2004-es modellpalettájának néhány darabját. Pontosabban hármat, két krosszgépet, és egy versenyendurót. A teljes KTM 2004-es modellpalettát várhatóan július közepén mutatják be Franciaországban.

 
   
   

KTM 85SX A KTM modellpalettáján teljesen új motor a KTM 85SX. Az egyik legkisebb krossz géposztályban tavaly 80-ről 85 köbcentire emelték a felső lökettérfogat határát, és a KTM-nek nem volt itt versenyképes modellje, csak 65 köbcentis gépeket gyártott. Így nem maradt más hátra, mint egy vadonatúj típust kitalálni, ami inkább a 125-ös gépekre hasonlít, mintsem a kistesóra. A motorja teljesen új, centrifugális elven üzemelő kipufogó vezérléssel. A 84.93 köbcentis kétütemű blokkot egy darab Keihin PWK 28-as karburátor eteti. Önindító nincs, csak berugókar, ahogy az krosszmotoroknál szokás. A kormány alumínium, a felfüggesztés a KTM leányvállalatától, a White Powertől érkezik, és hátulra egy közvetlenül a lengővillára csatlakozó rugóstag, elől fordított teleszkópók funkciónálnak. Az elől hátul tárcsafék természetes követelmény a legkisebbeknél is. A gép súlya mindössze 68 kg lett, ehhez várhatóan 28-30 lóerős teljesítmény párosul, de ezt a gyár még nem közölte.

 
   
   

KTM 450SX A modell vadonatújként mutatkozott be az idei Motokrossz világbajnokságban, ahol a KTM versenyzői ezzel indulnak a Motokrossz GP és 650MX kategóriákban egyaránt. Mivel itt a műszaki fejlődés nagyon gyors, már 2004-es alapmodellhez is hozzányúltak a mérnökök. A hengerfejbe új, erősebb szeleprugók kerültek, áttervezték a kuplungszerkezetet, egy magasabb, Renthal 608-as kormányt kapott a gép, és végül az egy leömlőcsöves kipufogórendszer új hangtompító hátsódobot kapott. A 449.39 köbcentis négyütemű blokkot egy síktolattyús Keihin MX FCR 41-es karburátor táplálja meg. A felfüggesztés az egyik legjobb, amit a White Power csak adhatott. A tárcsafékek már kezdettől jól funkcionáltak, így ezeket változatlanul hagyták. A gép súlya 104.9 kg, a teljesítményéről csak találgatni lehet egyelőre, de valószínűleg megközelíti a 60 lóerőt.

 
   
   

KTM 250 EXC A KTM nemcsak krosszgépeiről, hanem strapabíró versenyenduróiról is híres. Ezek között az egyik legkedveltebb a kétütemű 250-es darab, amely 2004-re alaposan megújult. A motor teljesen új erőforrást kapott, új kipufogó és hangtompító rendszerrel. A hátsó féknél a súlytakarékosság miatt egyedi módon a fékberendezéssel építették egybe a fékfolyadék túlfolyó tartályát. A 250EXC egy újratervezett, egy egységből álló hátsó traktust kapott, amit a motor sérülése esetén könnyebb cserélni. A 249 köbcentis blokk teljesítménye 50 lóerő körüli lehet, de erről még a KTM nem nyilatkozott. Csak berúgókar található rajta a blokk életre keltéséhez. Az energiaitalt egy Keihin PWK 36 AG karburátorból szürcsöli. Az alumínium kormány szintén friss darab a motoron, és a javított WP futóművel sincs mit szégyenkeznie. A motor súlya 105.2 kg üresen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.