Két nagytestvért kaptak a Buell fivérek

2003.07.17. 13:52

 
   
   

Az amerikai sportmotorgyár a Buell két új modellt mutatott be július 14-én, a szokásos évi kereskedői konferenciáján.A két gép az eddigi termék palettán szereplő Firebolt XB9R és Lighting XB9S továbbfejlesztett verziója, annyira, hogy még a név is maradt - Firebolt és Lighting - csak a betűkód 9-ese változott 12-esre. És ezzel már a lényegnél is tartunk.

Mindkét motorba 24%-kal nagyobb nyomatékot és lóerőt leadó XB1200-as blokkot építettek. Külsőre a blokk éppen akkora, mint a megelőző ezres volt, 45 fokos, V-kettes, olaj-levegő hűtéses, éppen csak az aktuális lökettérfogat 1203 köbcentire nőtt. A furaton nem is változtattak, maradt az eddigi 3,5 hüvelyk - azaz 88,9 mm -, csak a lökethossz nő, az eddigi 79,37 mm-ről 96,8 mm-re. A könnyebb alkatrészek felhasználásával jobb tömeg-tóerő arányt értek el az elektronikus benzin befecskendezős motornál.

Új kipufogó rendszert is kapott, név szerint ez a Buell InterActive Exhaust. Az újdonság lényege, hogy pillangószelepet építettek a kipufogórendszerbe, mely szabályozza a kipufogógáz nyomását. A motordiagnosztika a sebességet, a fordulatszámot és a gázállást figyeli, ezek állapotában nyitja illetve zárja a pillangószelepet, hogy az 1200-es Buell optimális erővel gyűrje az aszfaltot.

A magnézium színű motorházzal, grafitszürke vázzal készült motorok 2004-től lesznek kaphatók fekete és piros színekben, cirka 11000 USA dollárért. Hazai árról egyenlőre még nem tudunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.