Borús az ég a Superbike VB felett
Nem tett jót a Superbike VB-nek a szabályok folyamatos módosítása.
Pedig a szervezők célja éppen az volt, hogy olcsóbb irányba
tereljék az utcai gépekből átalakított motorok versenysorozatát.
Aztán az évek során egyre-másra szálltak ki a gyárak. Idén már csak
a Ducati képviselteti magát teljes gyári csapattal a VB-n, és ez
meg is látszik az eredményeken, hiszen az összes idei futamot az
olasz márka pilótái nyerték meg. Mindezek ellenére a Superbike VB
futamai mind a helyszínen, mint a TV közvetítésekben igen nézett
sporteseménynek számít manapság is. A májusban meghozott
tervezetben az új 2004-es szabályok alapján a versenyszéria
motorjait a lehető legközelebb hoznák az utcai gépekhez, és ezzel a
versenyzés költségeit alaposan leszorítanák a jelenlegi szintről.
Ehhez hasonló szabályok alapján mennek jelenleg az amerikai, angol
és olasz superbike bajnokságokban, és ott úgy tűnik beváltak az új
műszaki előírások.
A tervezett új szabályok értelmében a rendező FGSport csoport fogja a gumikat egyetlen gyártótól beszerezni, és az összes csapat tőlük kapja majd korlátozott példányszámban az abroncsokat a hétvégi versenyekre. Azonban a Motorcycle Sports Manufacturer Association, amelynek tagja a Ducati, a Honda, a Yamaha, a Suzuki, a Kawasaki és az Aprilia, kijelentette hogy az MSMA-t alkotó társaságok nagy része, akik a Superbike VB-re visszatérés szándékával foglalkoztak, felülvizsgálták korábbi álláspontjukat, és most már egyáltalán nincs szándékukban a sorozatban részt venni jövőre. A végső szabályozás nyár folyamán várható, amikor a FIM képviselőivel összhangban a rendező FGSport csoport bejelenti a végleges szabályokat.