Brit verseny-supermoto

2003.09.01. 10:20

 
   
   

A CCM gyárat sokszor kérlelték vevőik, hogy ugyan már csináljon a nagyközönségnek egy olcsó supermoto gépet, mivel a gyár alaposan megkéri a termékei az árát. A brit gyártó nem halogatta tovább a kérés teljesítését, és egy alaposan lecsupaszított, mindössze 1,9 millió forint körüli áron kínált gépet árul augusztus végétől az R30t típusjelzéssel. A motor a gyári felkészítésű supermoto versenygép replikája, de nem csak a versenypályán használható mivel ellátták a KRESZ által megkövetelt világítóberendezésekkel.

Az R30t gépet a legerősebb 600-as Rotax erőforrással, vagy a 710 köbcentis hengerrel is rendelheti a leendő vásárlója. Gyárilag mind a kettő 33 lóerőre lekorlátozva kérhető a brit biztosítási és jogosítvány szabályok miatt. A blokk maradék lóerőinek kiszabadítása után jóval 50 lóerő feletti teljesítményt kapunk, 710-es kittel pedig 60 lóerő felett produkál az erőforrás. A supermotót bármilyen színben meg lehet rendelni, ha az a szín sárga. Ugyanis a CCM pályagépe festetlen, anyagában színezett műanyagelemeket kapott, amelyek mindenütt kanári sárgán virítanak. A speciális műanyag jobban bírja a különféle sérüléseket, mint a szériagép alkotóelemeinek az anyaga és fényezése, valamint ha valaki elvesztené gépét, az könnyebben megtalálja virító sárga színe miatt.

Az R30t egyébként műszakilag azonos a sima R30-assal, kivétel a műanyagidomait, és nem rendelkezik hátsó lábtartóval szériában. Széria a motor, az ülés, a világítóberendezés. Anyagában színezett matrica nélküli idomok vannak fent, rövidebb a hátsó lengővilla, és magnézium ötvözet kerekek figyelnek elöl-hátul. A festetlen idomok miatt az R30t-t nyugodtan viheti ki tulaja a versenypályára, mert ha eldobja, akkor sem lesz sok baja a sárga műanyag idomoknak.