Spanyolok mindenhol

2003.10.05. 18:00

A 125 köbcentisek kategóriájában Pedrosának minden esélye megvan az idei világbajnoki cím begyűjtésére. Ennek csak egyik oka az idei 4 futamgyőzelme, a másik a rendkívüli megbízhatósága. Egy verseny kivételével mindig pontszerző volt az idén, méghozzá nem is rossz helyezésekkel. A mi Talmácsi Gáborunk 2001-ben elért 6. helyével hívta fel magára első ízben a világ figyelmét a Motegi pályán. Bár a pálya gyors motort kíván, számíthattunk jó szereplésére.

Az edzések

 
   
   

A pénteki edzésnapot szinte végig Casey Stoner uralta, de az edzés végén, amikor műszaki gondok miatt kiállt a boxba, Dovizioso, Pedrosa, De Angelis, és Lornzo is beférkőztek elé. Az első időmérőn Talmácsi a 12. helyet szerezte meg, annak ellenére, hogy a reggeli szabadedzésen még a 6. leggyorsabb kört teljesítette. A szombati második időmérőn azonban Dani Pedrosa körrekordot futott és idei 9. első rajtkockáját szerezte meg ezzel. Mellé Perugini, Lorenzo és Barbera állhatott fel még az első rajtsorba. Talma ugyan javított időeredményén, de ez továbbra is csak a 12. helyre volt elegendő. Tóth Imi a 32. pozícióból várhatta a vasárnapi futamot.

A verseny

 
   
   

Talmácsi a bemelegítő edzésen nagyon jól szerepelt, a 3. leggyorsabb köridőt motorozta, annak ellenére, hogy a szombati szabadedzésen óriásit bukott. A rajttól szintén szenzációsan jött el lábhajtós rajttechnikájával, az első kanyarban már a harmadik helyen fordult. Az élen Pedrosa haladt, őt Barbera követte. Talma után Perugini és Kallio motoroztak. Pedrosát Barbera előzte le az élen, és Talma fél kör után szintén bebújt Pedrosának. Sajnos a második körre már mind Pedrosa, mind Dovizioso kikerülték az egyenesben Talma igencsak erőtlen gépét. Pedrosa a 3. körben állt ismét az élre, ekkor még Talma tudta tartani a 4. helyet. Azonban ezen a pályán sokat számít a motorok ereje, Talma gépe viszont egyértelműen gyengébb volt a többiek gépénél, így Talma a verseny féltávjára a 12. helyig esett vissza.

 
   
   

Az élen meglehetősen nagy előnnyel és magabiztosan vezetett Pedrosa. Az őt üldöző bolyt Barbera, Stoner és Dovizioso alkották. Sajnos Talmát egy újabb csapat érte utol hátulról és mind meg is előzték őt, így egészen a 16. helyig esett vissza. Szerencsénkre Borsoi kiesett előle, ezért egy helyet előre lépett. Pedrosa már 4 másodperccel vezetett 6 körrel a vége előtt, de ekkor kiesett egy csavar az első futóművéből, és lassabb tempóra kényszerült. Fél kör alatt Stoner, Lorenzo Barbera és Dovizioso utolérték, majd meg is előzték. Ez a négyes küzdött az élen a győzelemért, amíg Lorenzo el nem rontotta a sikán előtti féktávot 3 körrel a vége előtt és a sóderen keresztül száguldva bukott. A 3 élen álló pilóta alaposan megszorongatták egymást, de sorrendjük már nem változott, Barbera nyert, másodikként Stoner, majd utána Dovizioso ért célba. Gábor már a 13. helyen is járt, de az utolsó körben még visszaelőzték, és végül a 14. helyen ért célba. A VB cím esélyes Pedrosát lelassuló gépén még Perugini és Jenkner is leelőzték az utolsó körökben. Tóth Imi az utolsó, 26. helyen ért célba.

125 köbcentis futam végeredménye:
1. Hector Barbera Aprilia
2. Casey Stoner Aprilia
3. Andrea Dovizioso Honda
4. Stefano Perugini Aprilia
5. Steve Jenkner Aprilia
6. Daniel Pedrosa Honda
7. Mika Kallio KTM
8. Pablo Nieto Aprilia
9. Alex De Angelis Aprilia
10. Thomas Luthi Honda

Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása 13 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 198 pont
2. Stefano Perugini ITA 159 pont
3. Alex De Angelis RSM 147 pont.
4. Andrea Dovizioso ITA 146 pont
5. Pablo Nieto SPA 132 pont
6. Hector Barbera SPA 130 pont
7. Steve Jenkner GER 115 pont
8. Lucio Cecchinello ITA 105 pont
9. Casey Stoner AUS 100 pont
10. Mirko Giansanti ITA 73 pont
.
.
13. Talmácsi Gábor HUN 57 pont