Félmillió ABS-szel szerelt BMW motorkerékpár

2003.10.15. 14:17

A BMW ultramodern berlini gyárában szeptember 23-án gördült le az 500 000. ABS-szel szerelt BMW motorkerékpár a gyártósorról. A világ első, motorkerékpárra szériában szerelt blokkolásgátló rendszerét a BMW kínálta 1988 tavaszától a K100-as modelljeihez. A 15 éve még úttörő technológia mára teljesen hétköznapivá vált a BMW motorokon. Egyedül a bajor gyártó kínálja összes típusához szériában vagy opcionális felszereltségként a biztonsági berendezést. Manapság a BMW-vásárlók 80 százaléka ABS-szel rendeli meg motorját. A kerek darabszám alkalmából a gyár egy R 1150 RT modellt nyújtott át a berlini Vöröskeresztnek, amelyet röviddel ezután már a Berlin Maratonon használtak üzemszerűen. A Vöröskereszt évek óta használ Németországban BMW-ket, természetesen ABS-szel felszerelve.

A BMW az évek során következetesen kiállt az ABS használata és fejlesztése mellett. Az ABS I sikeresen mutatkozott be a K modelleken, és továbbfejlesztett változata, az ABS II, már megtalálható volt az R modellek új generációján. Az ezutáni fejlesztésekkel javult a szabályozás minősége, nőtt a komfort, és alaposan csökkent a rendszer súlya. Az egyhengeres motorokra a BMW kifejlesztett egy speciális ABS-t, ez terepen kikapcsolható. Ilyen van például az F 650 GS-én. 2001-ben az integrált ABS bevezetésével a BMW ismét forradalmasította a motorkerékpárok fékrendszerét. A rendszer lelke az elektrohidralikus főfékhenger és az intelligens fékerőelosztó berendezés. A BMW integrált rendszere könnyebb, gyorsabban szabályoz, ezzel lerövidíti a fékutat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.