Daniel Pedrosa a világbajnok a 125 köbcentis géposztályban

2003.10.13. 14:31

A Maláj Nagydíjra Dani Pedrosa világbajnoki esélyekkel utazott el, annak ellenére, hogy Japánban műszakik okból visszaesett első helyéről, pedig nagy valószínűséggel megnyerte volna a futamot. A pontversenyben meggyőző előnyét egész éves remek teljesítményének köszönhette. Talmácsi Gábor kitűnő rajt után alaposan visszaesett Japánban, és sajnos a nagy motorerőt igénylő sepangi pálya sem kecsegtetett túl sok jóval.

Az edzések
A pénteki edzésről már beszámoltunk, így most csak a szombati időmérő összefoglalója következik. Sajnos Talma képtelen volt megtartani a 12. helyét, hiába javított idején, a 12.-ről a 17. helyre csúszott vissza, pedig mindössze 1,1 másodpercre volt elmaradva az elsőtől. Tóth Imi viszont javított, a 31. helyről a 28.-ra jött fel a második edzésnapon. A szombati napon Jorge Lorenzo - óriásit javítva addigi eredményén - életében először megszerezte az első rajtkockát. Dani Pedrosa a második helyre csúszott vissza, harmadik helyre a botrányos csapatváltáson átment Mika Kallio jött be a KTM-mel, a gyár történetében első alkalommal. Casey Stonet egy Apriliát hozott be a negyedik helyre, így négy különböző gyár pilótája állhatott fel az első sorba.

A verseny
A pálya az edzésnapokhoz hasonlóan még néhány helyen vízfoltos volt a napi rendszeres esőzésektől. Ennek ellenére szinte mindenki száraz pályára való gumival állt rajthoz. Sokan rajtoltak jól, de legjobban Pedrosa jött el a starthelyről. Őt Kallio, Lorenzo és Jenkner követték. Szerencsére Talma ismét jól rajtolt, ahogy azt már oly sokszor láttuk tőle, és a 10-11. hely környékén motorozott az első körben. Pedrosa a világbajnoki cím esélyeseként már az első körökben elhúzott, és nem hagyott kétséget afelől, ki nyeri a sepangi versenyt. Gábor nem vesztette el lendületét, és egy darabig még a 9-10. helyen motorozott a verseny első köreiben.

Perugini volt az egyetlen, aki veszélyes lehetett volna Pedrosa bajnoki címére, azonban a 3. kör végén műszaki hiba miatt kiállt, így Pedrosa címe szinte már bizonyossá vált. Ráadásul a spanyol pilóta toronymagasan vezetett. A verseny féltávjára a mezőny többfelé szakadt. Az élen Pedrosa, őt egy négyes boly üldözte: Lorenzo, Kallio, Luthi és Azuma. Őket követte az a boly, amelynek végén Talmácsi a 11-12. helyen haladt. Casey Stoner nem sokkal ezután felért a dobogóért küzdők közé, azonban szokásos hebehurgyasága miatt hibázott, és motorjával együtt kirepült a pályáról. Sajnos Talma motorja egyre jobban lassult, és több hátulról érkező pilóta utolérte, majd megelőzte őt, így visszaesett a 14. helyre.

A verseny vége felé Pedrosa győzelmét már senki sem kérdőjelezte meg. Az ötös bolyban Stoner helyét De Angelis vette át a dobogóért vívott harcban. Az utolsó körre Lorenzo fordult másodikként a célegyenes után, viszont Kallio végig nyomás alatt tartotta, és a finn pilóta az utolsó kanyar után egy kis bodicsek segítségével lenyomta a Derbi versenyzőjét, megszerezve ezzel a 2. helyet. A svájci Luthi az utolsó körben még megelőzte a veterán Azumát, és negyedik lett. Pedrosa senkitől sem zavartatva nyerte meg a Maláj Nagydíjat, és ezzel egyben megszerezte a Gyorsasági Motorkerékpáros Világbajnokság 125 köbcentis géposztályának összetett világbajnoki címét is. Talma a 14., Tóth Imi a 24. helyen ért célba.

125 köbcentis futam végeredménye:
1. Daniel Pedrosa Honda
2. Mika Kallio KTM
3. Jorge Lorenzo Derbi
4. Thomas Luthi Honda
5. Masao Azuma Aprilia
6. Alex De Angelis Aprilia
7. Mirko Giansanti Aprilia
8. Hector Barbera Aprilia
9. Pablo Nieto Aprilia
10. Roberto Locatelli Derbi

Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása 14 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 223 pont
2. Stefano Perugini ITA 159 pont
3. Alex De Angelis RSM 157 pont.
4. Andrea Dovizioso ITA 149 pont
5. Pablo Nieto SPA 139 pont
6. Hector Barbera SPA 138 pont
7. Steve Jenkner GER 115 pont
8. Lucio Cecchinello ITA 105 pont
9. Casey Stoner AUS 100 pont
10. Mika Kallio FIN 88 pont
.
.
15. Talmácsi Gábor HUN 59 pont

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.