Ducati Desmosedici GP4

2004.02.20. 09:32

Mindössze egy éve debütált a MotoGP világbajnokságban a Ducati új Desmosedicinek elkeresztelt gépével. Az olasz gyár kellő tapasztalattal lépett a legrangosabb gyorsasági motorversenyzés színterére, mivel a Superbike vb-k történetében mindenkinél több futamot és bajnokságot nyertek már a gyár híres L2-es versenymotorjai. Az első évad megfelelően zárult, a Ducati Marlboro csapat megszerezte első futamgyőzelmét és jó néhány tapasztalattal lett gazdagabb. A gyár elmondása szerint 2004-re szinte teljesen átépítették a gépet. A D16 GP4 kódjelű masinában a tavalyi modell 915 egyedi alkatrészének 60%-a módosítva került át, vagy teljesen új fejlesztések érkeztek a régiek helyére.

A Ducati versenyrészlegének (Ducati Corse) technikai igazgatója Filippo Preziosi a következőkkel jellemezte az új motort:
A legfőbb változások a vezető komfortját és a motor teljesítménynövekedését szolgálták. A váz és a blokk számos területén jelentős változásokat hajtottak végre a mérnökök. Az idomzat külsőre hasonlít az előző változathoz, azonban teljesen újjá lett tervezve, hogy a motor hűtése javuljon és még jobb legyen a gép aerodinamikája. Összesen 4 elemből áll a korábbi kettő helyett, ez gyorsabb hozzáférést enged a szerelőknek a motor alkatrészeihez.

Az első sárvédő nagyobb lett és szintén a légellenállást javítja új formája, valamint több levegőt szállít a hűtő felé. Az első teleszkópvillák, megtartva merevségüket, 42 mm belsőcső átmérőjű változatra cserélődtek az 50 mm-es helyett. Az ok a súlytakarékosság volt. Az újratervezett kipufogórendszert a Termignoni készíti, természetesen titánból áll az egész kettő az egyben rendszer, mindez kétszer a V motor miatt. Az új horizontális elvezetés révén más formájú üzemanyagtank kialakítására nyílt lehetőség.

Az új tank jobban benyúlik az ülés alá, amely által javul a tömegközpontosítás. Az első részében kerültek elhelyezésre a főbb elektronikai alkatrészek. A hátsó lengőkar alumíniumból készült és teljesen áttervezték. Könnyebb, de ugyanolyan merev mint elődje volt. A váz a Ducatinál jól ismert tárhálós csőváz. A 2004-es változatban más a blokk felfüggesztése, így könnyebb ki és beszerelni a hajtóművet. A méretei az előző évivel egyeznek meg. A légszűrő nagyobb lett mint tavaly, ez nagyobb teljesítményhez és nyomatékhoz segíti a blokkot.

Magán a blokkon rengeteg változtatás történt. Új a szívórendszer, az égéstér a hengerekben és csökkentették az alkatrészek kopásának gyorsaságát. További változtatások révén súlyt spóroltak meg, a teljesítmény pedig 230 lóerő fölé emelkedett, mindez 16500-as percenkénti fordulatszámon. Ez 10 lóerővel és 500 fordulattal több, mint a tavalyi blokk esetében. Az elektronikát a Magneti Marelli szállítja a 2003-as változathoz hasonlóan, de teljesen újraprogramozták.

A kenőanyagokat továbbra is a Shell Advance biztosítja az olasz csapat számára. A Michelin pedig a gumiabroncsokat szállítja. Itt újdonság a 16.5 colos első kerék és az erre való gumivariációk. A Ducati azonban nem áll le a fejlesztéssel, hanem az idény közben folyamatosan teszteli és megújítja a Desmosedici-t a versenyképességének fokozása érdekében. Később ezeknek a technikai újdonságoknak egy része átkerül a Ducati utcai modelljeibe.

Ducati Desmosedici GP4 technikai jellemzők:

Motor típus: vízhűtéses, 90 fokos V4 hengerelrendezéssel, négyütemű, desmodromic DOHC vezérlés, 4 szelep hengerenként
Lökettérfogat: 989 cm3
Legnagyobb teljesítmény: 230 LE (169 kW) / 16.500 fordulaton
Legnagyobb nyomaték: 100 Nm / 14.000 fordulaton
Maximális sebesség: 330 km/h
Üzemanyag ellátás: Magneti Marelli elektronikusan vezérelt benzinbefecskendezés, négy szívótorokba fecskendező injektorral
Gyújtás: Magneti Marelli digitális
Kipufogó: Termignoni, kettő darab kettő az egyben rendszer
Váltó: 6 fokozatú, kazettás, cserélhető áttételekkel, lábkapcsolású
Szekunder hajtás: lánc
Kuplung: többtárcsás, száraz
Üzemanyag: Shell Racing V-Power
Kenés: Shell Advance Ultra 4
Váz típusa: térhálós acél csőváz, présel alumínium hátsó lengővilla
Gumik: Michelin elöl 17 vagy 16.5 col, hátul 16.5 col
Felfüggesztés elöl: 42 mm belsőcső átmérőjű fordított Öhlins teleszkópvilla, húzó és nyomófokozat állítási lehetőség, állítható rugó előfeszítéssel
Felfüggesztés hátul: progresszív felfüggesztésű Öhlins gáztartályos rugóstaggal, húzó és nyomófokozat fokozatmentes állítási lehetőséggel, állítható rugó előfeszítéssel
Első fék: két darab Brembo 320 mm átmérőjű tárcsa, radiális, szembenálló, 4 dugattyús féknyereggel
Hátsó fék: egytárcsás, 2 dugattyús féknyereg
Száraz súly: 148 kg



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.