Honda sportquad

2004.02.24. 11:09

A Honda kicsit késve, de beszállt a sportquadok egyre jobban növekvő piacára. A Honda eddig is gyártott négykerekű motorokat, azonban ezek inkább munkagépnek számítottak, semmint sporteszköznek. A TRX450R az első igazán szemet gyönyörködtető modern sportmodelljük. A motorját a már bizonyított CRF450R krosszmotortól kölcsönözte. A blokk valahol 50 lóerő környékén teljesít, a gyár nem ad meg pontos teljesítmény adatot.

A 4 szelepes, vízhűtéses 450 köbcentis blokkot nem kell már bemutatni, krossz és enduró gépeiben egyaránt alkalmazza a Honda. Az egyhengeres erőforrás azonban nem kapta meg az enduró önindítóját, kizárólag berúgókarral lehet életre kelteni. A motor erejét egy ötfokozatú váltó továbbítja a hátsó tengelyhez O-gyűrűs láncon keresztül. Az első kerekek más sportquadokhoz hasonlóan nem kapnak meghajtást. Az ATV-ken eltérő módon nincs hátrameneti fokozata a quadnak, a sport érdekében minden felesleges dolgot elhagytak a tervezők.

Az első futómű független, kettős kereszt lengőkaros felfüggesztésből áll, Showa rugóstagokkal, állítható húzó és nyomófokozati csillapítással, valamin rugó előfeszítéssel. A hátsó futómű a Honda Pro-Link rendszerű progresszív felfüggesztése, egyetlen Showa rugóstaggal, amely minden paraméterében állítható. A megállásról elől hidraulikus működtetésű, 174 mm átmérőjű két darab féktárcsa gondoskodik, dupla dugattyús féknyergekkel. Hátulra egyetlen 190 mm átmérőjű féktárcsa került, egyetlen dugattyús féknyereggel.

Az ATV-ken mindig nagy hangsúlyt kapnak a kerekek. Előre 22x7-10, hátulra 20x10-9 méretű radiál gumik kerültek. A TRX450R hossza 1844 mm, szélessége 1176 mm, magassága 1107 mm. A tengelytáv 1250 mm, amelyhez 828 mm ülésmagasság és 154 kg szárazsúly társul, amellyel az egyik legkönnyebb négykerekű motor. A benzintank tekintélyes méretű, majdnem 13 literes. A Honda sportquad kizárólag a gyári vörös színben vásárolható meg, remélhetőleg hamarosan Magyarországon is. Azonban senki se számítson olyan kedvező árra mint az amerikai piacon, ahol már 6500 dollárért megkapható a TRX.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.