Német diéta

2008.03.21. 17:03

A szaksajtó az évtized egyik legizgalmasabb sportgépének kiáltotta ki a Kalex AV1 motorkerékpárt. A leginkább csehszlovák hűtőgépre emlékeztető név Alex Baumgärtel és Klaus Hirsekorn német mérnököket takarja, akik évek óta dolgoznak a minden másnál könnyebb és jobban manőverezhető sportmotor tervén.

A teletankolva is csak 155 kg-os AV1 a Sound of Thunder kupasorozatra épült, ahol két- és háromhengeresek versenyeznek egymással. A Rotaxtól származó, 998 köbcentis V2-es nem ismeretlen, hiszen az Aprilia RSV 1000-t ugyanez mozgatja. A térhálós csőváz és a teljesen állítható WP rugóstagok méltó kiegészítői a 140 lovas blokknak. Ahogy a tervezők elmondták, később szeretnének egy V3 elrendezésű motort beépíteni az Apriliáénál könnyebb és a Ducatiénál is merevebb térhálós vázba.

A jövő még bármit hozhat a kis német műhelynek, ám április 5-6. között a Best of Bike Tuning 2008 szakmai vásáron, az oscherslebeni versenypályán már végleges változatában szerepel a könyörtelen formájú, szénszálba burkolt sportmotor. Arról, hogy közúti változata készül-e a Kalexnek, még nincsenek hírek, de az a tény, hogy a kezdeti tervek után mostanra kézzel fogható eredménye van az AV1-nek, hosszabb távon akár bizakodásra is okot adhat.