Remélem, jó hangja van

2008.03.27. 20:24

 

Egyre biztosabbá válik, hogy a Suzuki lesz az első motorgyár, amely a hidrogénhajtást piacra dobja. A 2007-es Tokyo Motor Show-n bemutatott modell egy újabb lépéssel került közelebb a szériaérettséghez, mikor a Suzuki Motor Corporation és az Intelligent Energy brit vállalat meghosszabbította fejlesztési együttműködését. Az üzemanyagcellákból nyert energia ugyan még sosem került kétkerekűbe, ám sem az innováció, sem a környezettudatosság nem áll távol a Suzukitól.
A Crosscage, vagyis „Keresztkalitka” minden bizonnyal furcsa vázáról kapta nevét. Nem csupán a formája előremutató, hanem az is, hogy kipufogóján színtiszta vízpára távozik. Phil Caldwell, az Intelligent Energy fejlesztési igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy közös munkájuk a Suzukival már két éve zajlik.

PEM (Proton Exchange Membrane) rendszerük alkalmassá teszi az üzemanyagcellákban tárolt hidrogént a kerekek meghajtására. Méretében kompakt és versenytárs híján páratlanul hatékony: teljesítménye egy modern 125-ös motornak felel meg. Közös munkájuk céljának mindkét fél a teljesítmény növelését jelölte meg, hogy a környezet védelmén túl a dinamizmus is a konstrukció jellemzője legyen, így téve eladhatóvá a Suzuki Crosscage-t.

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

5 órája