Más utakon járva

2008.04.13. 00:15

25 év nagy idő, a maga negyed századával a Buell mégis fiatal motorgyártónak számít. Izgalmas vagy éppen buci formák osztják meg a köztudatot ugyanúgy, ahogy a végletekig kihegyezett Harley Davidson motorblokkok is. Egészen 2007-ig szinte kizárólag ezek hajtották az Erik Buell tervezte gépeket.

Az igazi elismerést nem is a milwaukee-i V2-esekkel szerezték, hanem a friss, iskolát teremtő vázaikkal és futóműveikkel. A cég küldetése a határok feszegetése volt, ennek jegyében érdekes életút az elmúlt huszonöt év. Első versenymotorjuk 1983-ban debütált. Az RW750-et az AMA Formula-1 gyorsasági motorversenyre építette Eric Buell. Technikai megoldásaival kimagaslott a mezőnyből, szerencsétlenségére a kupa megszűnt. Nem keseredett el, mérnöki tudását a motorgyártásban kamatoztatta. HD alapú, könnyűtestű gépei hamar népszerűségre tettek szert. Maga a Harley is látott fantáziát az utcai motorokban, ezért 1993-ban megvásárolta a részvények 49%-át. Öt évvel később tovább bővítette tulajdonrészét, éppen ezért volt sokak számára meglepő a tavalyi év, amikor egy Rotax blokkal hajtott 1125 köbcentis sportmodellt dobtak a piacra. Az alsóbb kategóriás gépeiknél továbbra is az amerikai gyártó léghűtéses motorjait építik be, innovatív designnal pótolva az öregecske motor gyengéit.

A huszonöt éves évfordulót nagyszabású mulatsággal ünneplik július 2-6. között Wisconsin állam dél-nyugati részén. A tulajdonosok már megkezdhették az on-line regisztrációt.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

5 órája