Más utakon járva

2008.04.13. 00:15

25 év nagy idő, a maga negyed századával a Buell mégis fiatal motorgyártónak számít. Izgalmas vagy éppen buci formák osztják meg a köztudatot ugyanúgy, ahogy a végletekig kihegyezett Harley Davidson motorblokkok is. Egészen 2007-ig szinte kizárólag ezek hajtották az Erik Buell tervezte gépeket.

Az igazi elismerést nem is a milwaukee-i V2-esekkel szerezték, hanem a friss, iskolát teremtő vázaikkal és futóműveikkel. A cég küldetése a határok feszegetése volt, ennek jegyében érdekes életút az elmúlt huszonöt év. Első versenymotorjuk 1983-ban debütált. Az RW750-et az AMA Formula-1 gyorsasági motorversenyre építette Eric Buell. Technikai megoldásaival kimagaslott a mezőnyből, szerencsétlenségére a kupa megszűnt. Nem keseredett el, mérnöki tudását a motorgyártásban kamatoztatta. HD alapú, könnyűtestű gépei hamar népszerűségre tettek szert. Maga a Harley is látott fantáziát az utcai motorokban, ezért 1993-ban megvásárolta a részvények 49%-át. Öt évvel később tovább bővítette tulajdonrészét, éppen ezért volt sokak számára meglepő a tavalyi év, amikor egy Rotax blokkal hajtott 1125 köbcentis sportmodellt dobtak a piacra. Az alsóbb kategóriás gépeiknél továbbra is az amerikai gyártó léghűtéses motorjait építik be, innovatív designnal pótolva az öregecske motor gyengéit.

A huszonöt éves évfordulót nagyszabású mulatsággal ünneplik július 2-6. között Wisconsin állam dél-nyugati részén. A tulajdonosok már megkezdhették az on-line regisztrációt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.