
Az olasz gyártó nem foglalkozik motorfejlesztéssel, helyette más gyártók sportgépeit látják el könnyű tuninggal, és terveznek köréjük mesterműnek minősülő vázat és futóművet. Aktuális modelljüket az 1098 Testastretta Evoluzione erős, ám könnyű blokkja hajtja. Az ovális csövekből hegesztett és csavarozott hibrid csőváz nem csak a szemnek szép, a gyári Ducati váznál könnyebb és gyári források szerint 20%-al merevebb is.

Az Extreme Tech hátsó lengőkar közvetlenül a motorhoz kötődik, és az SPB (Bimota Progressive System) rendszernek köszönhetően teljes mértékben állítható. Ennek előnye a szabad hely, amely megengedi a kipufogók optimális elvezetését. Az első futómű a Marzocchi gyártmánya, a Corse 43 mm-es csöveken csúszik és szintén állítható.

A kerekekre kifejezetten büszke a gyár, elmondásuk alapján a piac legkönnyebb és legmerevebb mart felnijei. Elöl a ráhúzott gumikat 320 mm-es radiális felfogatású, négydugattyús Brembo fékek fogják meg, míg hátul úszóágyazású kétdugattyúsok.

A rengeteg CNC-vel mart alkatrészével, menettulajdonságaival a Bimota magasra rakta a lécet az ezres superbikeok között. Mivel nem csak a minősége prémium, hanem az ára is, sajnos kevesen tapasztalhatják meg, amit az olasz mérnökök az érzelem technikájának hívnak.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
április 7., 11:36
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
április 5., 11:21
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
tegnap, 10:10