A tegnapi Assen Moto GP nagydíj keretében a FIM és a Dorna hivatalosan is nyilvánosságra hozta a GP250 változásaival kapcsolatos terveiket. 2011-től megszűnik a negyedliteres kétüteműek versenye, helyette a 600 köbcentis négyüteműek jelentik majd a belépőt a királykategóriába.
A motorok maximum négy hengeresek lehetnek, de ezen kívül is számos, szűkítő jellegű szabály lesz érvényben. A döntés előtt többen, például a KTM is, aggodalmukat fejezték ki, hogy a jelenleg is működő Superstock 600 verseny veszti el értelmét a túl nagy hasonlóság miatt. A nagy japán gyárak számára viszont pozitív a döntés, utcai 600-as motorjaikat kedvezően érinti majd a versenyek marketinghatása, és a GP motorjaikon tesztelt technika is kisebb változtatásokkal kerülhet be közúti gépeikbe.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.