A terep- és trialmotorokat gyártó spanyol
Gas Gas bemutatta
2009-es modelljeit. A triálok új krómvázat, 25%-kal könnyebb szénszálas
kipufogót és keskenyebb tankot kaptak. Az elektronikus rendszert
egyszerűsítették, a versenytapasztalatok alapján finomították a hátsó
féket. Az Euro3 norma immár természetes, a kétütemű 50, 80, 125 és 280
köbcentisek fehér alapú színvariációkkal készülnek.
Az endurókat több, jelentős változtatás érintette. A kétüteműek
megkapták a Sachs 48 mm-s Boge fejreállított villáját, 295 mm
rugóúttal. A versenymodellekbe új, merevebb Sachs központi rugót
szereltek, de a FIM normákkal harmonikusan az új láncmechanizmus is az
újítások része. Az EC125 a 2009-es modellévre frissen fejlesztett
blokkot kapott. A négyütemű enduróik motorja apró finomításokon, a
futóművük pedig Sachs kúrán esett át.
Már az apró Halley-k is tudják az Euro 3 környezetvédelmi normát. A
gyengébb fék a múlté: a 260 mm-es kétdugattyús tárcsafékek biztosan
megfogják a Gas Gas mediterrán piacokon népszerű 99 kilós motorját.