A KTM benyújtotta az Osztrák Szabadalmi Hivatalhoz a hibrid, kétkerék-meghajtású endurójuk tervét. A koncepció lehetővé teszi a laza talajon kanyarodást, magasabb sebességet és biztonságosabb motorozást enged meg.
A Yamaha és Christini-féle kitek után már nem újdonság ez a fajta kivitel, de az osztrák szakemberek más irányt szabtak, nem hidraulikus pumpa segítségével vinnék előre a hajtóerőt. Az immár jogilag védett tervrajzokon egy tipikus sivatagi gép sziluettje látható. Annak ellenére, hogy a Dakar versenysorozat szünetel, a KTM nem adja fel a projektjeik fejlesztését – egy ilyen 2WD hajtás pont a laza, homokos talajra való.
Amiért igazán érdekes a mattighofeni mérnökök munkája, hogy a hajtást a vázba szerelt belső égésű és kerékagyba épített elektromotorok kombinációjával oldanák meg. Természetesen a lánchajtás maradna, de ha a számítógép úgy ítéli, az elektronok máris megindulnak, és besegít a villanymotor. A szériagyártás megkezdéséről nincs hír, de az biztos, hogy először valamelyik versenyen bukkan majd fel a KTM 2WD.