Hosszútávú tudatmódosító

2009.01.02. 17:44

A holland E.V.A. mindent megtesz, hogy a hagyományos motorosokat kiakassza: T800 CDI Track nevű modelljük egyesíti mindazt, amit a legtöbb motoros elutasítana: dízel, automata, turbós és ha a vevő úgy kéri, 2WD hajtásképletű.

17500 euróba, mintegy 4,65 millió forintba kerül ez a túraenduró. Ennyi pénzért teljesen állítható WP futóművet és Smart kisautóból származó, 800 köbcentis dízelmotort kapunk. A háromhengeres blokkra közteslevegő-hűtővel felszerelt turbófeltöltő került. A teljesítménye nem eget rengető, de az 50 lóerőért kárpótol a 130 Nm-es nyomaték – ez már 1800-as fordulattól a vezető rendelkezésére áll. A motor erejét kardántengely viszi a hátsó kerékre.

A megszokott manuális váltót egy CVT automata helyettesíti. Kímélő, 90 km/h-s tempónál a fogyasztás mindössze 2,1 liter, de ha kihajtjuk a maximális 175-ös végsebességet, akkor is csak 4,2 liter gázolajat kér. Az sem gond, ha nem áll rendelkezésre a legjobb minőség, hisz biodízellel vagy 100% növényi alapú olajjal is beéri.

Hosszú távon utazók számára kedvező hír, hogy alumínium kofferek is rendelhetőek, ám az extrák száma itt nem ér véget: ABS és hidraulikus elsőkerékhajtás is kérhető a Trackhez. A térhálós, króm-molibdén vázú motor száraz tömege 199 kg. Az első kétszázötven példány már készül az ultrechti üzemben, egyelőre kétféle, alu és matt fekete színben.

Alacsony fogyasztás, sivatagba való 2x2 hajtás és komoly túrakofferek: akár ideális világjáró gép lehetne, hisz minden kolbászsütőnél tankolhatunk bele – talán a CVT helyett nem ártana egy manuális váltó a régivágású motorosoknak.

 

Kedves olvasóink, önök szívesen látnának egy Track dízelt a garázsban?