Ki az igazán elvetemült? Az, aki lemetéli a villanyakat vagy merev vázat gyárt, esetleg telepumpálja a hengert nitróval? Dieter Hartmann-Wirthwein mindegyiket lepipálja: odahaza kezdett bele egy V8-as motor gyártásába.
Nem nevezhető kezdőnek, hisz már olyan csemegék születtek műhelyében, mint a soros négyhengeres 125 köbcentis blokk, amit egy Honda Monkey-val párosított. A technikai megoldások hasonlítanak a gyűszűnyi nyolcadlitereshez viszont itt kétszer annyi dugattyú áll egymással V-alakban párban. Nem ragaszkodott az olaszok desmodromikus szelepvezérléséhez, akárcsak korábban, most is a hagyományos OHC vezérlés mellett döntött.
Sűrű bozótosként ágaskodik a sok tőcsavar, közelségük világosan mutatja, hogy ez egy kisköbcentis, pörgős blokk lesz. 868 köbcenti, hengerenként két szelep, 27 mm-s szívó és 23-as kipufogónyílással, a furat és löket aránya 56/44 mm. A forgattyúsház részben az eredeti 900-as Ducatié, így ha német segítséggel is, de a Guzzi és a Morbidelli után ismét olasz V8 burroghat majd sajátos hangján. A félkész gépet Ducati Elenore-nak nevezte el Wirthwein mester, eddigi munkáiból kiindulva ez sem marad félbe – az igazi elvetemültek sosem adják föl.
Kedves olvasóink, melyiket választanák, az eredeti L2-est vagy a V8-ast?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.