Ducati váz, tanácstalan Kawa, szörnyes Rossi

2009.01.20. 13:27

Most már biztos, hogy vége a Ducati térhálós korszakának: Claudio Domenicali, a Ducati Corse versenyigazgatója bemutatta az új karbonvázas MotoGP versenygépet. A tavalyi kísérletek igazolták a mérnökök hipotézisét, az ultramodern váz versenykörülmények között stabilabb, könnyebb és jobb, mint az évtizedek óta használt hagyományos.

A GP9 jelzésű motorral Casey Stoner és Nicky Hayden száll harcba. A tesztek után mindketten pozitívan nyilatkoztak az új korszakot megnyitó Ducatiról. Számukra lényeges, hogy nem csak a vázszerkezet újult meg, hanem a teherviselő elemként beépített desmodromikus vezérlésű blokk is. A befecskendezés optimalizálásával elérték, hogy a nyomatékgörbe még simább legyen, így a lineáris teljesítményleadás vezethetőbbé tette a GP9-et.

Amíg a Ducati békésen fejleszt, nem csitulnak a hullámok a MotoGP-ből kivonuló Kawasaki körül. Még most sem biztos, hogy ki lesz anyagilag annyira potens, hogy a hóna alá nyúljon a jelenleg munkanélküli szakembereknek, fejlesztőknek és versenyzőknek. A motorok készek a versenyre, mégis kétséges a privát csapat létrehozása: ha a spanyol pletykák igazak, mégsem Aspar Martinez veszi kézbe a zöldeket. Michael Bertholemy, a belga csapatfőnök is befektetőt keres – az idő fogy, a pénz meg sehol.

Rossi nem panaszkodik, őt egyelőre nem érinti a válság, aláírta szponzori szerződését a Monster energiaital gyártóival. A két és fél éves egyezmény 2,5 millió eurót jelent a Yamaha csapatnak, és a világbajnokság megnyerése esetén további fél milliót tenne az asztalra a motorsportban fokozottan érdekelt vállalat.