Nagy a csönd Varesében, mióta tavaly a Harley-Davidson beletenyerelt
a Cagiva csoportba. Sem az amerikaiak, sem az olaszok nem nyilatkoznak,
az utolsó aktuális hír Massimo Tamburini formatervező távozása
volt.
Hatszáz köbcentis, háromhengeres MV Agustáról is suttognak
Olaszországban, de sokkal izgalmasabb információk is napvilágot láttak.
Ha igazak, a
Buellben bemutatkozott Rotax Helicon blokkot az olaszok is megkaphatják:
visszatérhet a Cagiva Elefant és bemutatkozhat a Schiranna sportmotor
is.
Az ormányos logóról nevet kapott terepes túrázó 1985-ben debütált;
kihasználva a Ducatis kapcsolatot, 650 köbcentis L2-es Pantah blokkot
kapott. Az utolsó 900-as változat 1999-ben készült szintén levegős,
desmo blokkal – ez már nem tér vissza, helyette 1125 köbcentis
vízhűtésest saccol
Oberdan Bezzi, a
világhírű motoripari mentalista.
A Schiranna sokkal sportosabb, igazi superbike. Radiális Brembo
fékek, masszív lengőkar: ha az Oberdan víziói szokás szerint igazak,
akkor ez a motor akár a Ducatik vetélytársa is lehet – még bőven van
tartalék a Rotax Heliconban. Ha ez a felállás marad, akkor az MV-k
soros blokkokkal, a Cagivák pedig V2-esekkel dolgoznak majd. Szakági
sutyorgások szerint éppen az amerikaiak által diktált feltételek miatt
távozott Tamburini mester, pedig korántsem biztos, hogy a válságban
megbotlott Harley-Davidson képes lesz finanszírozni az instabil anyagi
helyzetű olasz márkákat.
Kedves olvasóink, önök szerint feltámad a Cagiva és kivirágzik
az MV Agusta?