Stafano Favaro okozza Talma vesztét?

2009.05.15. 18:37

A Balatonring Team péntek délután 17 órakor Le Mans-ban sajtótájékoztatót tartott. Jorge Martinez Aspar tisztázta a Balatonring Team körül zajló ügyeket, és a Dorna tudtával és jóváhagyásával a csapatfőnök cáfolja Talmácsi Gábor és menedzsmentje állításait.

Aspar Úr kiemelte, hogy a csapata professzionális kapcsolatot alakított ki az elmúlt években Talmácsi Gáborral. 2007-ben közösen nyertek világbajnoki címet a 125-ös köbcentisek között, és ettől az évtől a 250-es kategóriában szerettek volna minél jobb eredményeket elérni.

Hangsúlyozta, hogy azok a vádak, amelyek Talmácsi Gábor menedzsere részéről érték a csapatot, teljességgel hamisak és megalapozatlanok. Elmondta azt is, hogy csalódottan vette tudomásul, hogy hosszú ideje el sem tudja érni Gábort, hiszen szerette volna még időben vele, személyesen tisztázni a kialakult helyzetet, hogy ezáltal elkerülhető legyen a szerződésbontás.

Aspar Úr úgy érzi, hogy a kialakult szituáció nem csak a csapat, de különösen Talmácsi Gábor számára rendkívül káros. „Szeretném hangsúlyozni, hogy köztem és Gábor között mind szakmailag mind emberileg tökéletes kapcsolat alakult ki az elmúlt három évben. Felfoghatatlan józan ésszel, hogy miért döntött így, három futammal a szezonstart után, ráadásul úgy, hogy újoncként fantasztikusan kezdte az évet, és egyre több tapasztalatot szerzett az új kategóriában. Ötödik összetettben, mindössze egy ponttal lemaradva a negyedik helyezettől.

A Grupo Milton, a csapat főszponzora, és az összes többi támogatónk elégedett a Balatonring Team megalakításával és az eddigi eredményeivel, és mi is hasonlóan gondoljuk. Ráadásul ez a projekt, a Balatonring beruházás mind Magyarország mind Gábor és a csapat számára egy előnyös és fontos ügy, kitűnő lehetőség. Emiatt is szomorú, és tragikus következményekkel jár, hogy Talmácsi Gábor menedzsere az egyéni érdekeit szem előtt tartva mind a pilóta, mind pedig egész Magyarország számára károkat okoz.

28 éve élek és dolgozom a motorsport világában, de ilyet még nem láttam. Teljesen érthetetlen, és felfoghatatlan, hogy egy menedzser a saját versenyzőjének a karrierjét derékba töri. Noha, fájnak a történtek, de lássunk világosan, én még nem vetettem el véglegesen a gondolatot, hogy Talmácsi továbbra is a Balatonring Team pilótájaként versenyezzen.

Jogtalannak tartom a Faster Menedzsment ügyvédjének azon kijelentését is, miszerint Gábornak csak egy motorja van, pedig a csapat kettőt ígért. Ez bizonyára abból ered, hogy nem ismeri ezt a világot, és nem ismeri pontosan a Gáborral kötött megállapodásunkat. A Balatonring Team pilótája olyan gyári RSA Aprilia motorral versenyez, mint az összes többi élmenő, például Bautista vagy Simoncelli, és egyébként az egész kategóriában összesen 3 versenyző rendelkezik két motorral.

Azt hiszem, Gábor eddigi eredményei önmagukért beszélnek, a technikai háttérre nem lehet panasz. Az elmúlt években fantasztikus munkakapcsolat alakult ki közöttünk, tökéletesen tudtunk együtt dolgozni, még a legutolsó jerezi futamon is. Hihetetlen, hogy mi történt az azóta eltelt bő egy hét alatt, engem és a csapatot is megdöbbentett a szerződésbontás híre. Egész egyszerűen nem értem a dolgot. Nem gazdasági jellegű vitáról van szó, nem arról, hogy ne tudnánk eredményesen együtt dolgozni, hanem egyértelmű, hogy Talmácsi Gábor menedzsere okozta ezt az egészet.

A legfontosabb, hogy valahogy próbáljuk megőrizni azt a kapcsolatot, ami 2007-ben egészen a világbajnoki címig repített minket, tavaly pedig a világbajnokság harmadik helyére. Folyamatosan keresem, de azóta sem érem el Gábort, egyszerűen lehetetlen felhívni, talán ez keserít el a legjobban, annál is inkább, mert ezt a szituációt nem az ő vagy a mi viselkedésünk idézte elő.”

A hazai pletykák szerint Stefano új csapatot talált korábbi világbajnokunknak – a mondvacsinált indokok és az esetleges váltás nem vet jó fényt Gáborra: mindenki jobban szereti a megbízható, gerinces versenyzőket. Reméljük a szakma továbra sem írja le Talmát, és még szurkolhatunk neki. Ha a hírek igazak, akkor már Catalunyában rajthoz áll. A kérdés, mivel?

De ki foglalja el Talmácsi Gábor üresen hagyott helyét a 250-es mezőnyben? Este érkezett a hír: a Balatonring Team egy váratlan fordulat után Ángel Rodriguez-t kérték fel a magyar versenyző helyettesítésére.

Gábor nem utazott el a negyedik, Francia Nagydíj helyszínére, így új pilótát kellett keresnie a csapatnak, hogy beugorjon a helyére. A csapat egyébként az összes technikai felszerelést már korábban Le Mans-ba szállította, és a világbajnoki sorozat főszervezőjével kötött szerződése értelmében nem is volt kérdéses, hogy mindenképpen elindul a futamon. Már csak egy „beugró” pilótát kellett találni, végül a spanyol Ángel Rodriguez-re, a Spanyol Supersport Bajnokság címvédőjére esett a választás.

A pénteki szabadedzésen az volt a legfontosabb számára, hogy megismerje és valamennyire megszokja az RSA Apriliát. Annak ellenére sikeresnek és lehet nevezni első tréningét, hogy nyolc perccel a vége előtt elesett. Végül a reményt keltő 17. helyen fejezte be az edzést, nagyjából két másodperccel lemaradva a győztestől.

Ángel Rodriguez a következőket nyilatkozata: „Őszintén megmondva, elég furán éreztem magam az edzésen, nem motoroztam még ilyen Apriliával, és egyébként is a négyütemű motorokhoz vagyok hozzászokva. A motoros ruhám sem passzolt valahogy, úgyhogy tulajdonképpen nem vagyok csalódott az eredmény miatt. Azt gondoltam egyébként, hogy még nehezebb dolgom lesz így elsőre, a problémák ellenére azért sokat és jól dolgoztunk. Kicsit sokat kockáztattam, ez okozta az esést. A féktávokon vannak főleg gondjaim, de úgy érzem a hibákból tudok tanulni, és a következő körben nem ismétlem meg őket. A fejlődés egyik kulcsa, hogy a lehető legtöbb kört tegyem meg, így tapasztalatot gyűjthetek. Minél többet megyek, annál nagyobb lesz az önbizalmam, és így sokat javíthatok az eredményemen.”

Most már elég a titkokból! Melyik csapatba alkudta be a nagy játékos Stefano Favaro Talmácsi Gábort?