A Kawasaki off-road sorozatának több tagja sikermodellnek számít 2009-ben. Hogy piaci helyzetüket megőrizhessék, a két legnépszerűbb motorjukat komolyan átdolgozták.
KX450F
A 2010-es fejlesztésekre büszkék a gyáriak: a piac legjobb motorját és vázát ígérik. A gyári versenyzők visszajelzései alapján finomításokat végezték a blokkon, amelyek fokozzák a magas fordulatszámon történő teljesítmény-leadást. Az egyhengeres részletei sok mindenben megegyeznek Ryan Villopoto KX450F versenymotorjáéval.
Szintén a pályák világából érkezett az új „bridged box bottom” dugattyú, ami először jelenik meg széria motoron. Formai kiképzése és alacsonyabb tömege tovább növeli a motor teljesítményét főleg magasabb fordulaton – ami jó hír: tartósabb is elődjénél. A manővereknél és az akadályok leküzdésénél elengedhetetlen a jó kuplung, a finomhangolásnak köszönhetően jobban adagolható lett.
A kipufogó a költséghatékonyság jegyében titán helyet rozsdamentes acél lett, a versenycső hangereje 99 decibel. Tízzel magasságában és nyolc milliméterrel szélességében is megnőtt a hűtő mérete – tartós kínzás alatt sem fenyegető a felmelegedés veszélye.
A váz módosításakor arra összpontosítottak, hogy a KX450F-fel könnyebb legyen gyorsan menni. A geometrián és szerkezeti elemeken végzett változtatások szavatolják a szükséges kezelhetőséget. A 2010-es modellek Kayaba felfüggesztésének módosították a csillapítását: fokozza a komfortot és nagyobb tompítást eredményez a pályára visszaérkezéskor.
KX250F
Ezen a gépen is megtalálható a „bridged box bottom” dugattyú - jellegzetessége a szinte szoknyamentes kiképzés, és a rövid csapszeg körüli négyszögletű erősítés. A blokk elhelyezésével és az átdolgozott vázzal optimalizálták a motor egyensúlyát, ami nagyobb stabilitást eredményez, főleg a kanyargós szakaszokon.
A KX250F-en újításai között érdemes megemlíteni az erősebb, robbanékonyabb motort és az új Showa kétkamrás teleszkópot, amely titán bevonatot kapott. A hátsó teleszkóp is változott, vele együtt az Uni-Trak hátsó rendszer is.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.