A Bimota elhivatott műhely: évtizedek óta küzdenek a csőd fenyegető veszélyével, mégis majd' minden évben bemutatnak egy újabb motort. Szinte mindig más cégek gépeit teszik még tökéletesebbé. Hitvallásuk, hogy minden gyári motornál van jobb – ezt mindig sikerült bebizonyítaniuk.
Jelenlegi modellpalettájukat Ducati blokkokra alapozták. Olasz ágazati pletykák szerint ez a 2010-es évre megváltozhat: talán érkezik az MMB1 és MMB2. A motorok elnevezése ugyanazon rendszer alapján működik: az első betű (jelenleg betűk) a donor márkanevét, az utolsó a Bimotát jelöli, a szám pedig azt, hogy hányadik modell az adott vállalat blokkjával.
Korábban suttotogtak Benelli-Bimota, vagyis BB gépekről is, de az olasz-kínai gyártó komoly gondokkal küzd. A Moto Morini blokkok használata viszont kiváló ötlet lenne: a vízhűtéses, négyütemű, kéthengeres V-motor szériában 140 lóerős és bámulatos karakterrel rendelkezik – ha nem is a piac legerősebb, de mindenképpen az egyik legizgalmasabb blokkja. Az olasz ipari álmodozó Oberdan Bezzi most sem volt rest, azonnal megrajzolta a burkolt sportgépet és az izmos naked bike-ot: ha legalább ilyen jól nézne ki a Morini-Bimota szerelemgyermek, sok motoros csábulna el.
Kedves olvasóink, ha nem számít az ára, kéne?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.