Jó hírt hoztunk azoknak, akik szomorúan csóválják a fejüket és mantraként morzsolják: „bezzeg a régi gépekben még volt anyag”. Ezek az idők visszatértek: a piac igénye alapján egyre többen foglalkoznak régi motorok blokkjainak vagy egészének az újragyártásával.
Jó hírt hoztunk azoknak, akik szomorúan csóválják a fejüket és
mantraként morzsolják: „
bezzeg a régi gépekben még volt anyag”. Ezek az idők
visszatértek: a piac igénye alapján egyre többen foglalkoznak régi
motorok blokkjainak vagy egészének az újragyártásával. Most egy nagy
név tér vissza: az amerikai
Pebble Beach
motorkerékpár-aukción augusztus 14-én bemutatják az új, 86x86,2
furat/löket arányú, 1001,56 köbcentis és körülbelül 45 lóerős
Brough Superior
replikát.
A legendás kéthengerest a Cameron Racing Engines építi; a blokk
külsőleg teljesen megegyezik majd az egykori JAP-pel, amivel a
harmincas években a brit motorokat szerelték. A váz, a tank, a sárvédők
és a többi apró részlet sem lesz gond, ezek mind a mai napig készülnek
– az egykori luxusgép rajongói mindent megtesznek, hogy életben
tarthassák kedvenceiket.
Az ár nem kimondott és nagyon is képlékeny – ahogy Mark Upham, a cég
vezetője elmondta, nyitottak az egyéni igényekre, éppen ezért a
végösszeg könnyen megduplázódhat. Aki a legmodernebb technikával
elkészített és megbízható őskövületet szeretne, lépjen most és kövesse
Arábiai Lawrence-t. A Cameron Racing Engines elképzelései szerint nem
csupán replikákat készítenének: egy-két éven belül bemutatnák az új,
minden ízében modern Brough Superiort is, az SS120-at.
Azok se keseredjenek el, akik a legendás angol motorok egy későbbi
korszakát kedvelik. Már nekik sem muszáj veteránbörzék olajszagú sarát
taposni és aukciók steril tömegében fogat szívva licitálni: a régivel
megegyező, ám modern technikával készített Norton, Matchless, AJS és
BSA blokkokat is gyártanak.
A holland
Absaf BSA-kat épít: kívülről nincs
különbség, a technikán viszont finomítottak. Potensebb gyújtást,
optimalizált szívótorkokat és kovácsolt hajtókarokat tettek a 6150
euróba kerülő Gold Star DBD34 blokkba. Akinek ez kevés lenne, az
6580-ért megvásárolhatja a blokkot 600-asként, vagy versenyre készen
7950-ért, magnéziumból.
Az angol
Molnar-Manx
cég, miképp a neve is mutatja, a klasszikus Norton Manx blokkat
gyártja, természetesen feljavított formában. Az ő termékük a Matchless
G50 és AJS 7R blokk is – aki café racerről álmondik, de csak az
eredetivel megegyező technikát tudja elképzelni, őket keresse –
minőségi alkatrészeik nagy része a régi blokkokba is beépíthető.
Kedves olvasóink, önök legszívesebben melyik régi blokkot
gyártatnák le maguknak?