Nem bíznak a jövőben

2009.08.14. 14:35 Módosítva: 2009.08.15. 11:14

Ha a gyártóktól kiszivárgott pletykák igazak, akkor a milánói EICMA motorkiállításon több retró divatnak hódoló olasz motorral is találkozhatunk. Az olyan rétegmotorokat gyártó cégek, mint a Moto Guzzi vagy a Beta is belátták, hogy egyre erősebb az igény a stílusos, múltidéző gépekre.

A Piaggio csoport tulajdonában levő Guzzi már korábban bemutatta a V7 Classicot és annak lecsapott kormányú változatát, a Café Racert. Úgy tűnik, hogy megpróbálják folytatni az irányt, igaz, egy köbcenti-kategóriával magasabban. A Bellagio alapjai még rengeteg lehetőséget rejtenek – feltehetőleg ezt ki is aknázzák a tervezők.

Oberdan Bezzi fantáziarajzokon már el is készített két lehetséges verziót. A 940 Instinct mintha a Harley XR 1200 vetélytársa lenne: formája letisztult, a feltételezett technikai alap pedig alkalmas is arra, hogy robbanékony, hangulatos és érzelmekre ható motort készítsenek belőle.

Ugyanerre az konstrukcióra rímel a 940 Srambler is – körvonalai hasonlítanak a szintén olasz Moto Morini sárgyúróra, igaz ebben a V-motor keresztben áll. Gyári források hivatalosan nem erősítették meg a rajzokat, de nagyon is valószínű, hogy ebbe az irányba lépnek tovább.

A Beta szintén olasz cég, bár ők a Guzzihoz képest szinte csak műhelynek tekinthetők. Ennek ellenére kiváló triál- és terepmotorokat terveznek évtizedek óta. Nem véletlen, hogy a retróhullámról ők sem késnének le – olasz sajtóértesülések szerint két klasszikus formájú enduróval robbantanának: az egyik a hetvenes, a másik a nyolcvanas évek formavilágát vegyítené az Alp 4.0 terepszöcskéjükben már megismert technikával.