Világbajnoki BMW a boltokban

2009.08.31. 15:19 Módosítva: 2009.08.31. 16:05

2009-ben a BMW az F 800 R-rel, egy dinamikus roadsterrel egészítette ki soros kettes sorozatát. Könnyű kezelhetőségét jól szemlélteti a négyszeres világ- és Európa bajnok motoros kaszkadőr Chris Pfeiffer, aki már 2007-ben és 2008-ban is az F 800 S speciálisan változatát használta – ez nagyon hasonló a későbbi F 800 R-hez.

2009-ben, sikerein felbuzdulva a BMW egy különleges modellel állt elő: a BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadással, amely igen közel áll a versenyző motorjához. A motor speciális fényezést és Akrapovic kipufogót kapott. Az alap technikai paraméterek nem különböznek a standard modellétől.

A Chris Pfeiffer kiadás motorja ugyanaz a 798 cm3–es vízhűtéses, soros, kéthengeres motor. A hengerenkénti négyszelepes motor még alacsony fordulaton is jól gyorsít, a maximális forgatónyomaték kilencven százaléka már 5000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. A többszínű BMW Motorsport fényezés a fehér első kerékkel vagány külsőt kölcsönöz, és a szériafelszereltséghez tartozó fényezett utasülés-borítás is tükrözi a motorkerékpár sportos mivoltát.

A teletankolt tömeg mindössze 199 kg: a gyorsulásra hangolt áttételezés hozzájárul az F 800 R dinamizmusához. Kizárólag ennek a modellnek piros a hátsó rugója, hogy illeszkedjen a többszínű fényezéshez.

Mitől más a versenymotor?

Chris Pfeiffer saját gépe, amelyet bemutatókon és versenyeken használ, az alábbiakban tér el az F 800 R és az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás modellektől:

– Nincs változás az olajkeringető és a motorhűtő rendszerben, helyette a maximum fölé két literrel töltik fel az olajszintet, hogy extrém helyzetekben se kerülhessen levegő a rendszerbe.

– Az alacsony sebességen végrehajtott gyakorlatok miatt jóval rövidebb az áttételezés

– Speciális MAGURA kormány

– Extra hátsó fék, amit bal középső ujjal lehet aktiválni (MAGURA 195 radiális pumpa és négydugattyús BMW féknyereg

– Rövidebb fékpedál

– MAGURA 195 radiális pumpa kis hidraulikatartállyal az első fékhez

– CASTROL SRF fékolaj a maximális fékstabilitás miatt

– Alapjárat-állító kar a gázadás nélkül és kéz nélkül bemutatott gyakorlatokhoz

– Egyedi motorvezérlési beállítások

– Egyedi ülés (OSENSTETTER)

– Megerősített airbox borítás

– Extra lábtartó egykerekezéshez

– Módosított utaslábtartó elhelyezés

– F 800 GS off-road lábtartók

– Extra lábtartó az első kerék tengelyén

– A véletlen lekapcsolás elkerülése miatt alacsonyabban elhelyezett gyújtáskapcsoló

– Speciális titánium Akrapović kipufogó

Chris Pfeiffer, aki napi kapcsolatban van az F 800 R-rel, megerősítette a futómű kiváló tulajdonságait: „Az a tény, hogy nincs változtatás a versenyváltozathoz képest, azt mutatja, mennyire könnyű az F 800 R-t vezetni. Egyszerűen megváltoztatom a keréknyomást, attól függően, hogy milyenek az útviszonyok. Ez tényleg mindent elmond.”

Pfeiffer júliusban jelen volt a spandaui gyárban, amikor elkezdődött az F 800 R különleges modelljének sorozatgyártása, az elsőt ő vezette először - a négyszeres világbajnok a gyár dolgozóinak egy kaszkadőr bemutatót is tartott.

"Nagyon örülök és büszke vagyok, hogy lesz egy motorkerékpár modell, amely a nevemet viseli. Nagy megtiszteltetésnek tekintem és hatalmas motivációt ad a további versenyzéshez. Tényleg egyedülálló élmény volt a gyártósorról lekerülő első, aláírásomat viselő gépet vezetni."- mondta el a gyárban tartott bemutató után Pfeiffer.

Műszaki adatok

Motor: folyadékhűtésű, kéthengeres, négyütemű, DOHC, hengerenként négy szelep

Furat x löket: 82 mm x 75,6 mm

Hengerűrtartalom: 798 cm3

Névleges teljesítmény: 64 kW (87 LE) / 8.000 1/min

Maximális forgatónyomaték: 86 Nm / 6.000 1/min

Sűrítési viszony: 12,0 : 1

Keverékképzés/motormenedzsment: elektronikus szabályzású befecskendezés, digitális motorelektronika (BMS-KP)

Szívószelepek átmérője: 32 mm

Kipufogószelepek átmérője: 27,5 mm

Fojtószelepek keresztmetszete: 46 mm

Váz fajtája: alumínium hídváz, teherviselő motor

Első futómű: teleszkópvilla, átmérő: 43 mm

Hátsó futómű: kétoldali alumíniumöntvény; központi rugóstag; kézikerékkel hidraulikusan, fokozatmentesen állítható rugó-előfeszítés, állítható csillapítás

Első/hátsó rugóút: 125 mm/125 mm

Tengelytáv: 1,520 mm

Utánfutás: 91 mm

Villaszög: 65 fok

Keréktárcsák: Alumíniumöntvény

Keréktárcsa-méret elöl: 3,50 x 17"

Keréktárcsa-méret hátul: 5,50 x 17"

Gumiabroncs elöl: 120/70 ZR 17

Gumiabroncs hátul: 180/55 ZR 17

Fék elöl: két tárcsa; féktárcsa-átmérő: 320 mm; 4-dugattyús, rögzített féknyergek

Fék hátul: egy tárcsa; féktárcsa-átmérő: 265 mm; egydugattyús úszónyereg

ABS: extrafelszerelésként, BMW Motorrad ABS

Ülésmagasság: 800 mm (magas ülés: 825 mm)

Terpeszívhossz: 1.770 mm (magas ülés: 1.820 mm)

Saját tömeg menetkész állapotban, üzemanyaggal: 199 kg

Üzemanyagtartály térfogata: 16 l

Hosszúság: 2.145 mm

Magasság (tükrök nélkül): 1.160 mm

Szélesség (tükrökkel): 905 mm