
A mai napon a Honda hivatalosan is bemutatta a világ első, motorkerékpárba tervezett duplakuplungos váltóját – a 2010-re megjelenő VFR 1200-ba szerelik be a forradalmi szerkezetet. A DCT automata, félautomata és mechanikus funkcióval is rendelkezik, a motoros ízlés szerint választhat az üzemmódok között.
Előnye a könnyű tömeg és az apró méret. Sokakat mégsem méretbeli paraméterei, hanem a viselkedése fog elkápráztatni: a Honda ígérete szerint ilyen sima váltás még semmilyen nagymotoron nem volt.

A váltóhoz két külön kuplung tartozik, az egyikhez az egyest, hármast és ötöst rendelték, másikhoz a kettest, négyest és hatost – kapcsoláskor a két tárcsarendszer együttműködése biztosítja a reakciómentes váltást – automata és félautomata módban a gázt sem kell elvenni, mindent megold a számítógéppel vezérelt szerkezet.
A Honda mérföldkőnek szánja az új V4-es VFR1200-at, formailag és technikailag is mindent megtesznek azért, hogy saját bevallásuk szerint a világ legjobb motorja legyen. Vajon erre van szüksége a világnak?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.