
Veszélyben a francia motorgyártás: a Voxan hivatalosan is csődvédelmet kért az államtól. Gondjaik nem újkeletűek, 1995-ös alapítása óta az issoire-i gyár folyamatosan anyagi nehézségekkel küzdött.
Első prototípusukat 1997-ben mutatták be, amit további 24 hónap munka követett: az ötven Roadster '99 végén került a boltokba. A lendület két év alatt elfogyott, ekkor Didier Cazeaux vette meg az üzemet – egy év szünet után a termelés és a fejlesztés is beindult.
Minden Voxant ugyanaz a motor hajt: a 72 fok hengerszögű, 996 köbcentis V2-es. Modelljeikre az ötletes – részben Sacha Lakichoz köthető – formatervezés és minőségi kialakítás volt jellemző, ennek ellenére képtelenek voltak valós konkurenciaként fellépni a japán és olasz gépekkel szemben.
Most hat hónap haladékot kaptak, hogy rendezzék soraikat. Francia források szerint biztos, hogy elbocsátások lesznek, és az is kétséges, hogy a régóta várt 1200-as blokk megjelenjen.
A közelmúltban a szintén francia Scorpa küzdött hasonló gondokkal: a triál és offroad specialistát volt alapítója, jelenleg a Shercót vezető Marc Teissier kebelezte be – ígérete szerint ott megpróbálják fenntartani a munkahelyeket.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.