Ragaszkodnak a zseniális formatervhez

2009.09.28. 15:22 Módosítva: 2009.09.28. 15:41

Alaposan átdolgozták az MV Agusta sikermodelljét. Hála az égnek Massimo Tamburini pompás formatervét nem tették tönkre: annak ellenére, hogy a motor legalább 80%-a megváltozott, az elődhöz képest alig van formai változás.

Új a két kerék és a futómű is. A tengelytáv viszont két centivel megnőtt, ami jobb egyenesfutást garantál az eddig is kifejezetten fordulékony gépnek.

A soros négyes blokk lökettérfogata kevéssel, de nőtt, valamint az egész belsőt alaposan átdolgozták. Kétféle változatban, 998 köbcentivel és 1090-esként is kapható. Duplájára emelkedett az olajpumpa teljesítménye, javult a kenés is. A Marelli befecskendező sem a régi, az új rendszer megengedi, hogy kétféle, szelíd és brutális karakter között választhassunk. A hátsó kerék kontrollálhatóságát kipörgésgátló segíti.

A króm-molibdén váz teljesen új; annak ellenére, hogy könnyebb elődjénél, tíz százalékkal merevebb is. Az ülés ergonomikusabb, mint eddig, a vezető és utasa szélesebb, kényelmesebb helyet talál. Az olasz piacon már a milánói EICMA motorkiállítás előtt megkezdődik az értékesítés, a 990R 15500, a nagyobbik, exkluzívan felszerelt 1090RR pedig 18500 euróba kerül.

Frissítés:

A 2010-es modell hengerűrtartalma 982,3 köbcentiről 998-ra nőtt; teljesítménye 139 lóerő, amit 10600-as fordulaton ad le – meglepő, de a tavalyi modell három lóval izmosabb volt. Az erő feltehetőleg az EURO4 károsanyag-kibocsátási norma miatt szökött el. Rossz hír viszont, hogy a könnyebb váz és kerekek ellenére meghízott az új Brutale: 190 kiló, öttel több a tavalyinál.

A 1099RR 144 lóerő, akárhogy is nézzük, ez is gyöngébb az elődnél: a 1078RR 154-et tudott. A csúszókuplunggal felszerelt exkluzív motor szintén öt kilóval lett súlyosabb, a mérlegen ez is 190 kilogrammot mutat.

Azok, akik ellenezték, hogy a Harley-Davidson megvásárolja az MV Agustát, most kárörvendően kuncognak: csak nem akarja a békés és prehisztorikus motorokat gyártó amerikai márka a saját szintjére zülleszteni az olasz sportmárkát?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.