Álomesküvő: Honda-Bimota HB4

2010.01.21. 10:55 Módosítva: 2010.01.21. 10:55

Talán igazuk van: a Bimota azért vágott bele a Moto2-es versenygép fejlesztésébe, mert az FB Corse csapattal aratott esetleges sportsiker a civil gépek eladását is fellendítheti. Erre tényleg van esély: tapasztalatuk, tudásuk és a szériához közelálló CBR600RR blokk olyan kombináció, amely nem csak a pályán lehet sikeres, hanem az utcán is.

A HB4, amint a neve is mutatja, az eddigi negyedik Honda-Bimota. Az első még a CB750 OHC blokkjára alapuló meztelen motor volt, a kettes és a hármas már egy burkolt sportgép. Mára mindegyik kedvelt gyűjtői darab – feltehetőleg ez is az lesz, ha nem csak pályaváltozat készül belőle.

A veronai Motor Bike Expón leplezték le a HB4-et, melynek tömege 135 kiló, üzemanyagtartálya 21 literes. Az első villa csúcsmodern Paioli, amelynek tövébe Brembo féket szereltek. A hátsó rugóstag Öhlins, a kipufogó pedig a speciális formákról híres olasz Zard gyártmánya.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.